21 juli 2010

Hemma!

Ja, då kom jag iväg till Göteborg med en packad väska...det var ju sommar och varmt i Göteborg också, så en del av kläderna behövde jag ju inte använda, hmm... Men på kvällen gick vi till Liseberg, det var nog 25 år sen jag var där sist. Åka karusell utsätter jag mig inte för längre, man har väl blivit gammal och förståndig ;) Men vi tog in på "Hotel Gasten", ett slags spöktåg där man fick gå själv! Det hände lite grejer där inne...haha, man "skvatt" ordentligt som det heter på värmländska!

Jag och E tävlade lite också. Det är inte lätt att träffa rätt på något, (säkert väl uträknat att det ska vara svårt) men till slut lyckades vi vinna varsin tygdelfin på samma spel! Lyckan var total...
En rundtur med Paddan blev det också. 20 broar passeras, bland annat "Osthyveln" där vi fick lägga oss på botten av båten! Och det VAR lågt i "tak"! Hu...undrar om nån har råkat sticka upp huvudet där nån gång? I så fall får den döpas om till "Giljotinen"... 
Rosorna blommar...och doftar..mmmm...
Om man tyckte det var för kallt ute kunde man gå in i Palmhuset...men det var inte kallt ute...runt 25 grader!
"Den sjunkna trädgården" är en ganska ny installation i Trädgårdsföreningen. Det är 80 kg skärvor från Sjöfartsmuseets Ostindiska samling av sjunkna skeppslaster som forslats hit och fogats ihop till en 13 meter lång vägg där det rinner ner vatten.
Skärvor från en svunnen tid...

7 kommentarer:

Unknown sa...

Takk for at du tok meg med til Gøteborg! Jeg har ikke vært der siden 1992.

Flotte bilder!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder..åka karusell är skitkul!

En halv kula glass..nää du det är för lite:)

Jag tyckte det var en tobaksplanta, men är inte dom ettåriga??

Kramen Ninni

Lisa sa...

Läste din kommentar på "Alla har en bok inom sig". Om en mördare lös i spökhuset - det är alltid det jag inbillar mig när jag går in (eller inte går in, hehe) i sådana där tillhåll. *Rys*! :)

Maria Thorbjörnsson sa...

Borta bra men hemma bäst..egna sängen...ha det..Maria

soffie sa...

åå vilka fina bilder å va trevligt du haft det där,Tack för lilla delfinen till Nellie,
kram

Anne-Lill sa...

Tänk det här har jag runt mig varje dag. Det är väl därför jag har så svårt för att komma någon annan stans. Göteborg är fantastiskt.

AnnaKK sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det! :-) (Eller kanske inte i det där spökhotellet då, men annars!)

Paddan har jag inte åkt sen skoltiden, men för några år sen stod vi och tittade på den när den skulle under en sån där låg bro och passagerarna skulle lägga sej ner. (Kanske var det samma bro!?). En äldre dam fick panik och kunde inte - så "padd-personalen" fick mer eller mindre välta omkull och hålla om henne tills de var igenom! <:-) Stackarn...

Palmhuset har jag aldrig besökt - så det skulle jag vilja göra nångång. :-)