10 juli 2010

Fredag med Freda?

Karlstads kommun har byggt en toalett för måsar! Det står t.o.m en skylt så de ska veta det ;) Det är tydligen ett problem att de sitter på parkeringsplatsens stolpar och smutsar ner. Nu ska det bli intressant att se om det här fungerar...
Cafe August när det är som bäst...sommarkväll och inget regn! Uno Svenningsson (han var med i gruppen Freda förr) uppträdde igår för ca 150 pers. Jag måste erkänna att jag inte har hört mycket av honom förut....
Och på en annan pub nere i stan satt Greenfreaks och spelade irländskt! Och svenskt. Och norskt. Och lite annat..Det var tydligen nåt intressant på andra sidan gatan här... ;)
Det är kul med roliga vänner.. :D

Just nu är det varmt och SKÖÖÖÖNT ute, kvavt tycker en del, men jag trivs! Jag har nyss varit och "tagit" 11 nya stolpar som släpptes i Mariebergsskogen på förmiddagen. Det är ju tävlingen "Friska Karlstad" som har fått ut en massa människor som jagar stolpar i naturen. Och det är ju bra. Ja, jagar och jagar, stolparna står ju stilla (som tur är) så leta är väl ett bättre ordval.   

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

Go´dagens!

Jag hör till dem som tycker att den här värmen är vedervärdig... ÖRK!!! :-X Men det svalnar väl förhoppningsvis av lite grann framåt kvällen - och då ska vi på fest! :-)

Igår började Kristianstad Dagarna, som är en festival som pågår hela nästa vecka också. För en stund sen skulle jag kolla igenom programmet för de kommande dagarna, men då hade så klart maken slängt bort tidningen som det stod i! >:-I Och just nu orkar jag inte Googla på det... Men om Uno Svenningsson är med (fast det tror jag inte) så kunde jag absolut tänka mej att åka dit och lyssna på honom. :-)

Lambergsfrua sa...

Jag läste i NWT om den där måstoaletten och trodde först att det var ett skämt. Nu såg jag i dagens tidning, att måsarna tydligen fatta vinken och blivit riktigt förtjusta i sin nya måsbrygga.
Hos oss här på Lamberget, sitter måsar och kajor gärna på lyktstolparna utefter gatan och släpper sina glidminor på bilarna som står parkerade längs gatan - ja till och med ända in till våra p-platser vid husen lyckad de smacka iväg sina skitar. Kanske man skulle bygga en liten brygga på land också ;)
Soliga kramar!

mimmi sa...

Den mås toaletten funkar inte ett dugg .. när de var där och fota släppte de mat i vattnet för att få dit dom ... vi åkte förbi flera gånger och det har inte varit en mås i närheten av den några av de gångar :)
Jag såg stolpe nr 143 hm .. eller var det nr 141 igår i mariebergskogen :)

soffie sa...

haha undrar om den måstoan kommer funka ,tror knappast det för när jag åkte förbi den såg jag inte en endaste mås där,
TJOHOOO nu ska vi leta stolpar igen,men vi är ju så himla bra så vi tar dem ju så snabbt bara;)
kram

Lambergsfrua sa...

Tack för tipset, Yvonne! Klart vi behöver en måstoa även hos oss i Lambergstjärn. Jag har skrivit medborgarförslag förr, så varför inte igen ;) Jag är "mamma" till bänkarna runt Tjärnen och jag är jätteglad för att de har kommit på plats - med fågelvänliga papperskorgar dessutom. Måsar, kajor och skator utför de mest fantastiska balansakter för att komma åt de mumsigheter, som kan tänkas ligga därinne - he he.
Soliga kramar!