29 juli 2010

Regnig torsdag!

Ja, vad är det han/hon fått syn på?
En dörr! Mitt på parkeringsplatsen...undrar vart man kommer om man öppnar den och går in? Kanske kommer man ut på ett helt annat ställe, i en annan dimension? Jag tänker osökt på "Bröderna Dahl" och "Professor Drövels hemlighet", denna underbart tokiga norska serie som visades på TV för tjugo år sen. Är det någon som minns den?
Motsatsen till utsikt borde vara insikt, men det är det ju inte...hmm...
Den här utsikten hade jag inifrån Värmlands museum, den gamla delen.
Mycke mat var de...på Maché. Det blev lunch för mig nästa dag också :P
Guldbaggarna har sin gyllene tid nu...de älskar älggräs och är väldigt vackra..
Guldbaggen flyger ofta i solsken. Till skillnad från andra skalbaggar kan den flyga utan att lyfta på och sära på täckvingarna. Det beror på att täckvingarnas kant på yttersidan nära basen är försedd med en utskärning, genom vilken flygvingarna kan fällas ut. (från Wikipedia)
Fast jag har aldrig sett nån flyga...de bara äter och äter och äter.. :D
Liten humla med vackra "pappersvingar"

Idag regnar det för fullt, så insekterna ligger nog lite lågt med flygandet. Men jag ska ta fram regnkläder och cykla ner till stan! Plask, plask!

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Regnig torsdag här också - så jag hinner nog med lite blogg iallafall mellan nappatagen med dammtussarna! ;-)

Fick googla på Sjötorp... Och kan konstatera att det var en mycket bra gissning - men inte rätt. :-)

mammakero sa...

Utsiktens motsats borde vara insikt... Ja, du har så rätt!
Den dörren måste leda in i en annan dimension, som i Narnia böckerna!
Härliga bilder!

Fröken M sa...

jag fattar inte att man vågar lämna sin älskling utanför affären när det finns så mycke löst folk som uppenbarligen inte kan skilja på mitt och ditt ! Dylan lär inte bli lämnad ssjälv igen i alla fall så nått gott förde det ju med sig !

mammakero sa...

Tack för informationen!! Funderar allvarligt på att prova något av dina förslag. De är så himla äckliga! Dels att de kilar så snabbt och är så svåra att döda.

soffie sa...

fina bilder å fniss va roligt med en dörr sådär:)
HATAR REGN !!!BLÄ!!!

Lambergsfrua sa...

Härliga bilder från en regnig dag i Karlstad. Nu har jag googlat på muffla och inser att det är ett ord jag definitivt INTE ska använda i fortsättningen ;) Jag bara hittade på ett ord, som jag tyckte passade bra på vassröjarna som tuffade fram och tillbaks i Tjärnen. Ack ja.
Soliga kramar mitt i ösregnet!