23 november 2011

Cogito ergo sum!

Jag har idag försökt att göra en självuppskattning. Alltså inte bara "sådär" utan på uppmaning av de som leder den här kursen jag går på. Frågor som "hur uppfattar andra dig" och "vad har du för svaga och starka sidor" Hmm...har jag några svaga sidor ;) Jodå, det kan man lugnt säga. Men starka också. 

Men hur man uppfattas av andra är rätt intressant. Hur man nu ska veta det. Att börja i en grupp med nya människor är alltid ibland kanske spännande. Ofta blir jag besviken. Människor är högljudda. Pratsjuka. Långsamma. Bara irriterande. Men, men, det kanske de tycker om mig också. Ja, inte det här ovannämnda nu då, men kanske att jag är en besserwisser som bara vill prata om grammatik, moral och seriemördare ;) och inte är ett dugg intresserad av Idol, Bonde söker gnu (eller vad det heter) och Så ska dä låta!   



För övrigt så fläskar jag i med några fina sommarbilder! Novemberbilder är inte så värst kul om man säger så...

8 kommentarer:

Gunnar sa...

Tack för sommarbilder i allt det gråa!
Va ! finns det människor som inte vill prata om seriemördare? Jag skulle klart föredra det än att diskutera bonde söker fru. Såvida inte bonden seriemördar kandidaterna en efter en. Det vore väl en kul programidé? Den som överlever får gifta sig med bonden.

Maria Thorbjörnsson sa...

Vet du va..om jag sammanfattar mej..så blir det bitch..men dej får jag till en snäll vänlig människa..med humor..för det har jag läst och sett i din blogg..ha det..Maria

soffie sa...

underbara bilder i det gåra, men varmt fortfarande å det är ju bra, gillar dej som du är men jisses jag måste ju höra till dem som lider av pratsjukan;) men du gillar mej ändå ju;) kramen

Susanne sa...

Svar: Tack snällaste du :-)

Peters bildmagi sa...

Härligt med sommarbilder.
Det här hur man uppfattas av andra kan ju vara inressant ur bloggperspektiv. Undrar hur mina bloggläsare uppfattar mig utifrån det de ser och läser på bloggen?

AnnaKK sa...

Jag har precis förevigat mina "julrosor" - men det blir nog inget foto på dem i bloggen nu. Möjligen på söndag!? ;-)

Iallafall så har jag faktiskt varit lite adventspysslig (eller vad man nu vill kalla det...) idag, och städat bort gamla döda sommarblommor från verandan och ersatt dem med lite mer för årstiden lämpliga objekt. Som de här "julrosorna" då tex - vita, så klart! :-D Hoppas de överlever iallafall någon vecka eller två... Eller hur länge det nu ska vara så här milt!? Tror inte de klarar minusgrader... <:-)

Självuppskattning låter inget vidare... Bättre att uppskatta sej själv! :-D (OCH andra - fast ibland är det baske mej INTE lätt!!! Hm...)

Ha en mys-pysig kväll! :-)

Mimmi sa...

Vi har nog samma smak om vad man pratar om .. för de serier ..såp grejerna som går på tv ..ser jag aldrig på ..men seriemördare..de program tittar jag gärna på .. ja alla kriminal program . och natur program och dokumentär program,
Bild nr 2 .. den gillar jag väldigt :) Det är något visst över den :)
kramizz

Lambergsfrua sa...

Självuppskattning - hm. Knepigt ämne framför allt om man ska framföra det offentligt i en grupp - eller på en blogg. Bonde söker fru eller Ensam mamma söker (och liknande)kan väl nästan platsa som seriemord *flin*

Fantastiska foton som vanligt hos dig. Du har sinne för det vackra (estet), har en skön humor och en sund självdistans. Negativa sidor har jag inte sett =D

Ha en skön adventshelg!
Kramar,