08 november 2011

Sol, sol, sol, i de glimmande snår...

 Efter en gråmulen morgon (inte helt oväntat) tog jag bussen upp till MIMMI och när jag åkte genom stan bröt solen igenom molnen! Äntligen! 
(Intresseklubben kan notera att det är Casion som använts här idag...)
 Vi gick ut en långpromenad i hennes hemtrakter och fick se lite av varje. Som t.ex:

 Och vem ligger inte här då:
 Jojo...det är här han håller till...hos mig är han bara och äter bananer...sen skuttar han raskt iväg till andra skogar och ligger och smälter maten...

Men här är nån annan som skuttar, fast den här får man nog kalla Smallfoot..
 Sötaste kanin jag någonsin sett! Och ett sånt vackert namn sen :)

Och se:
Min ljusslinga varder tänd! Nu blir det spännande om en stund att se om timern funkar idag med...jag glömde bort att kolla om den släcktes vid 22-tiden, men den var slocken i morse i alla fall...

Nästa inlägg blir lite boktips. Jag läser en riktigt ruggig bok just nu, ska läsa ut den först och rapportera! 

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Vilken tur att Bigfoot var där idag också :)
Och jag ser att du undra samma sak som jag solros eller lampa :)
Visst är den lilla kaninen söt...har lite svårt att säga namnet..men det är ju barnbarnet som har bestämd att så skall den heta och INGET annat.
Hoppas på fint väder imorgon ..ja tack :) Får se om man åker ner till stan en sväng sen.. just nu har jag satt på kaffe ..så det skall i alla fall bli en mugg med den ljuva drycken först :)
Tack för idag
kramizz :)

söderljus sa...

ÅHHHHHHHHHH, vilken söt kanin men namnet? Hm, kanske har ägaren en kanin till som heter Adam...?

Ljusslingan är mysig i ditt fönster och nu väntar jag med spänning på hur många tomtar som kommer att ställas på fönsterbrädet! Var snäll utlys en tävling för oss bloggmedlemmar med hög vinst! *S*

EVA / whiskyochchampagne sa...

Vilket fin namn på den söta kaninen !!! Me like...

Ha rinte läst något av Karin Brunk men har ställt mig i kö på Biblioteket...har läst nog med hemska böcker nu och behöver en massa skratt ist !

♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

Gunnar sa...

Jaså Här är det kort på samma solros som hos Mimmi? Ett fint motiv så jag kan förstå att ni båda fastnade för det.

soffie sa...

vilket underbart väder det blev, där ni promenerade gick jag mycket då jag bodde i närheten ,vilka villor en del har byggt! kramen

Peters bildmagi sa...

Vackra bilder :-)

AnnaKK sa...

Kombinationen julljusgirlang och blommande pelargonior är ju bara så-å-å läcker!! :-D

Och så har du då äntligen fått se Bigfoot (och vi också!) så nu står det väl inte på förrän du lyckas fånga honom på bild mitt i ett bananskalsdrama där hemma vid ditt också!? :-D

Inga örnar vid åteln idag heller... :-/ Hade lite förhoppningar på skatorna, och allra helst på den av dem som är vit, men de kommer inte de heller...

Grått och duggregn här. Halleluja... <:-)