14 november 2011

Små cyklar de far omkring...

 Eftersom sambon tyckte det var så vansinnigt roligt att min blogg fyllde tre år Eftersom  vi var sugna på grekisk mat bjöd han mig på middag på stan. Så - cykla ner igen! (Jag hade redan cyklat till Mariebergsskogen en gång tidigare på dagen och gått tipspromenad). Det blev nästan två mils cykling sammanlagt! Kul med den där appen ;) 

Och en sån fin kväll att fota lite först:


 Änderna gillar inte att bli fotade! De står så fint på en rad på den här stocken, men när jag stannar cykeln så hoppar de i och simmar iväg...Det finns en busshållsplats strax intill, så jag brukar ibland stanna vid den och smyyyyga fram och fota! Hihi...
 De har hängt upp belysningen i träden i stan! Det är mysigt! 
 Och som synes är kastanjelöven kvar på träden.
Man kan leka lite med kameran också...

Idag var det väldigt dimmigt på morgonen här, men solen bröt igenom och nu är det jättefint. Lite kallt bara, men ingen frost! 

Jag cyklade till biblioteket förut  (9,14 km) och lämnade tillbaka "Matilda - 24 gånger med barn". Boken var väl rätt intressant ur tidshistorisk vinkel, MEN varenda mening stod först på finska (eller övertorneåfinska eller vad det heter) och då blev det att jag hoppade över det hela tiden och till slut tröttnade jag på hela boken. Så kan det vara! 

Men nu har jag hittat några andra:
Lee Child - 61 timmar
Essie Fox - Sömngångerskan
Sara Lövenstam - I havet finns så många stora fiskar
Charles Portis - True Grit

Nån ska väl vara bra...

9 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Säger först Grattis till 3-åriga bloggerskan..att blogga har ju blivit en del av livet..för var skulle vi annars göra med alla otaliga bilder vi samlar på oss..fnissfniss..att sedan få till det med lite bra ord..e inte så dumt det heller..så jag hoppas på att få va din bloggvän många år framöver..Maria

♥ Carina ♥ sa...

Perfekt att fira bloggens årsdag på restaurang.
Oj vad du är flitig bakom styret ;)
Kram

söderkväll sa...

Ett stort GRATTIS till din blogg, Hipp, Hurra!Den ska bestå i evigheeeeeeeeet med alla fina foton och roliga texter!

Läser just nu Annika Östbergs bok Ögonblick då jag träffade henne igår. Vilket fasansfullt levnadsöde
och orättvist. Jag tackar henne ödmjukast för att hon vill dela med sig av sitt liv till oss andra.
Boken har redan "fängslat" mig!

Cykla på det är nyttigt för att förhindra onödigt hull!

Mimmi sa...

Visst är det kul med en sån app .. man blir lite mer intresserad av att gå ut och gå :)
Det var kanon fina bilder du har fått här på din kvälls tur till stan :)
kramizz

soffie sa...

mums med grekisk mat, fina bilder, kramiz

Nette Cecilia sa...

Grattis till de tre åren ,fina bilder på cyckelturen ,kram,Nette

Gunnar sa...

Grattis till tre år! Fina höstfoton från vår vackra stad

Ronnie Isacsson sa...

Bra med motion nu kunde du ju tugga massor med grekmat utan att få dåligt samvete. Sköna bilder från kvällen ner till stan. Grattis till 3 år , själv har jag "bara" haft hemsidan i två år ! Du verkar vara aktiv i ditt bloggande mellan motionspassen .

mammakero sa...

Vackra solnedgångsbilder! Gott att äta Grekiskt! Vi har ingen sån restaurang i vår lilla stad...