07 november 2011

Grådask..

Nämen, ingen sol här idag heller! Grrr...fast min vädertermometer (heter det så) visar faktiskt en stor sol! Jaja, nånstans finns den väl. Nu är ju inte jag någon solmänniska direkt, men nu börjar jag tröttna på detta gråa täcke. Men i morgon kanske.... 


Jag kan trösta mig med att ha hittat Karin Brunk Holmqvists senaste bok, Kaffe med musik, på snabblån på bibblan! Hennes förra böcker har ju varit jättetrevliga, och denna verkar lovande också. Vad kaffe med musik är får ni reda på om ni läser boken ;), hihi...

Jag haver också införskaffat en timer till min lilla ljusslinga som klänger i spaljen på balkongen. Men. Jag fattar inte hur man ska sätta på timern! "Tryck in kopplingsryttarna..." Vad i hela världen är det? Och jo, jag har haft timrar (?) förut och är en van manualläsare, men detta förstår jag inte riktigt...har tryckt in en knapp, så får jag se om den tänds vid femtiden...annars får jag pilla vidare!


Uppdatering 17.00! Den tändes! Nu får jag se om den släcks vid 22.00 som jag TROR att jag har ställt in den på...

14 kommentarer:

Mimmi sa...

De visar full sol i morgon ..men det vet man väl hur det är med det. så jag blir inte förvånad om man vaknar upp till ännu en mulen och grå dag.
Det var länge sedan jag såg ett sånt ljus som du visar här i dina bilder ;)
Det var väl bra att det funkade att sätta på den via timer :) nu får vi se om du har den tänt hela natten och den stänger av sig klockan 10 i morgon ;)
kramizz

Anki sa...

Vilka jättefina bilder du har på din blogg! Lycka till med ljuset ikväll!!

Tristan sa...

Ingen sol her heller, men vi kan jo nyte dine fine solbilder så lenge.

soffie sa...

kollar vädret precis nu å de lovar högtryck med chans till sol mellan 5-10 grader, tjohooo:)
guuu va vackra bilder du visar, läser kråkflickan nu har du läst den himla otäck, tjohopp

Anna Hedström sa...

hej yvonne! vilka vackra och stämningsfulla bilder du tagit..min favorit är andra bilden..oj...så vackert<3 och så får jag nog erkänna att jag håller med dig ang. "det gråa täcket";-b nu börjer man tröttna lite på det;-) kramar till dig från anna

Fröken M sa...

haha... hade det funnits blodpudding i påsarna hade jag köpt pizza - nu var det tack och lov inte så illa och jag är villig aatt ge alla rätterna en chans även om jag som sagt är SKEPTISK mot morgondagens rätt... ;)

Ninni sa...

Ja lite sol vore ju trevligt=) Kopplingsryttare..vet du inte det??
Nää inte jag heller..haha

Kram

britta bloggar sa...

Jättefint!

Lambergsfrua sa...

Kopplingsryttare? Ja jag säger då det, vad konstiga mojänger det finns =D
Grattis till att du lyckade ställa in timern ändå!
Kram,
Lambergsfrua

mammakero sa...

Jaadu, manualer är ett konststycke att läsa! Fint med lite ljus på balkongen!

AnnaKK sa...

Tror jag har två stycken (en dubbel-pack) timrar liggandes i ett skåp, som inte har blivit använda på grund av att jag aldrig blir färdig till att köpa förgreningskablar. När det här huset byggdes, för 30 år sen, var det nog tillräckligt många eluttag - men numera räcker de ju inte till på långa vägar. De som sitter på strategiska platser ämnade åt tv och dator tex, tarvar ju minst det fyrdubbla antalet jack för att man ska kunna använda all "extra"-utrustning! 8-I Så när man ska koppla in adventsljus-manickerna ovan på allt det andra brukar det bli kris - och det är enklare att strunta i ljusen då, än att börja dra förlängningssladdar genom hela halva huset... <:-)

Hå-hå-ja-ja...

Här har det ljusnat nu, så man kan konstatera att det är precis lika genomgrått och urtrist väder idag som vad det var igår... Men man kan ju alltid fixa sej en kopp kaffe och lyssna på nån uppiggande musik på Spotify, för att hålla vemodet i schack! :-D

i stora drag sa...

Härligt soliga bilder hos dig!
Sådana behöver vi många nu! Finns en del hos mig också!

Har också läst några böcker av Karin Brunk Holmqvist och har gillat dem!
/Pia

Ann Catrine sa...

Står nu i kö på bibblan för Brunk Holmqvists böcker!
Tack för tipset ;-)

Otroligt vackra foton!!!

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej vännen..så nu har läst in mej..så skalen har dykt upp igen..ska vi nånsin få veta..ja gråmulet e det här med..man längtar verkligen efter att få tända x-tra belysning..ha det..Maria