12 november 2011

Ska vi ut och gå?

 Ok, häng på, som de säger på tv. Har jag hört...

Här är det lite graffiti:
"Peace, love and understanding!" Eller var det dove...hm.. ;)
 Men vad är det för några kluddare som behöver mallar? För det är inte sprejat på frihand det här..hm...

Och minns ni det här inlägget? 
 Nu börjar det framstå vad det ska bli här! Det skymtar en sandlåda där till vänster. 

Lekplats med hästar:

Men det här då? En gammaldags karusell? ;)
Det ska nog bli ett dagis eller småskola. Eller vad det heter nu för tiden. Ingen högstadieskola i alla fall tror jag.  

Sen såg jag en nötskrika! Fast det var lite träd i vägen...

En hel del blommor blommar än här. Denna tistel tänkte nog att den hinner med en blomma till innan vintern.
 Och de här finingarna: 

Och vad är detta? Månen? 

Och hur gick jag då? Jo, så här: 
 Hemifrån och bort och hem igen!
Distansen stämmer nog, och tiden. Men nån maxhastighet på 20,20? Haha, jag sprang då inte runt. Kanske visar den inte km/h? Hm...får nog kolla inställningarna. Om uppmärksamma läsare (tittare?) ser att det skiljer lite mellan total tid och rörlig tid är det antagligen för att jag stod stilla och fotade då och då ;)

Appen heter My Tracks och finns i Android Market. Gratis! Och kul, tycker jag!

8 kommentarer:

Tristan sa...

Bilde av 'månen' og nøtteskrika er flotte, spesiellt forklaringen på hvor den er henne i bildet. :-)

Lambergsfrua sa...

Fina foton som vanligt! Visst är det härligt att vi fortfarande får glädjas åt blommor.

Fin promenad du gjorde också och kul att kunna få fram alla de där uppgifterna.

Det där ska nog bli en skola, som du tror. För- eller lågstadieskola eller både och. Större barn åker knappast karusell, i alla fall inte när andra ser dem ;)

Ha en skön helg!
Kram,

Mimmi sa...

Det var ingen dålig tur du har fått här :). och bilder fick du också..jag ser att du inte har lika mycket dimma som v har här uppe.
Jag har testat denna app .. som du vet. men den är mer krånglig en Cardio trainer.. Då den funkar perfekt här så tror jag jag använder den istället :)
Men denna app som du har använt här på din tur ..den är bra på att visa exakt och precis :)
Jag funderade på att gå ut ..men sen ringde Pia och ville ha kaffe .. så jag slapp att gå ut då ;)
kramizz :)

Ninni sa...

Verkar vara en bra app...den ska jag kolla efter!

Nu heter det förskola=) Ha en goo lördag..kram

♥ Carina ♥ sa...

Maxhöjd? Är det din längd eller?
Och minimihöjd det var då du stod på knä och fotade ;)
Kram

soffie sa...

härligt med en promenad, jag ångrar att jag inte fick med mig stegräknaren när jag va till London för jisses va jag gick,kram

AnnaKK sa...

Jag MÅSTE skaffa mej internet i mobilen snart!! Vill också ha roliga appar, ju!! :-D Och hur smart på en skala ÄR det att ha en smartphone men inget "surf ingår"!? <:-) Ja, ja...

Har tänkt i flera dar att jag skulle gå ut och plocka ihop en blombukett, bara för att få se hur många sorter det faktiskt finns som fortfarande blommar. Men det har inte blivit av... Och nu är frågan om de klarade nattens lilla klödknäpp här, det är fortfarande rejält frostigt på gräset här utanför, ser jag. Brrr!

GraficWorld sa...

Che sia una domenica come tu vuoi.. con un sorriso Nice photo !!
Gio'
http://remenberphoto.blogspot.com/