02 november 2011

Den höst di starke kallar vår!

 Mina balkongblommor, undrar ni, hur går det för dom? Jo, de lever och har hälsan! De liksom jag älskar den här varma hösten (vintern?) Nu kan det (nästan) räknas som meteorologiska sommar eftersom vi (nästan) har haft över 10 grader i en vecka! Det blev mycket nästan här, men det får ni stå ut med! 


Det är grått idag, men vindstilla, och det är bra när man ska cykla. Och det ska jag snart. Bibblan...måste ha nya böcker, de jag började på var inge bra. Tur att man inte köper böcker! 
Inte mitt fönster...

10 kommentarer:

södergnägg sa...

Som jag ser har några svartvita pippin flygit in i bild, vilken fågel är det? Har aldrig sett någon sådan här i trakterna.

På tal om islandshästar, din häst hette Karsmir och var en skimmel min var brunvit och hette Smokey.
Vilket kul ridläger, Gnäggelignägg!
Minns du....*S*

Ditt fönster blir nog snart dekorerat men med vad och hur?
Nyfiken!

i stora drag sa...

Härligt när blommorna vill så länge! De står väl ganska skyddat där också på din balkong!

Men meteoroligsk vår menar du väl?

Hmm, borde nog också börja låna igen, istället för att köpa! Men jag har faktiskt läst om många gamla böcker sista tiden.
/Pia

mammakero sa...

Jag har varit på Falebygdens Ost och kollat in deras julmarknad. Det känns faktiskt lite konstigt att kolla julpynt och sånt, när det är 'varmt' ute...
Kanske åker jag o döttrarna ner till Fritsla och kollar vad de har för julmarknad i helgen...

AnnaKK sa...

Uuuh... Påminn mej inte om fönster till advent... 8-X De bör väl helst vara nyputsade innan krimskramset hängs upp...?

Men med den saken gör jag nog som jag brukar: glömmer bort det! ;-)

Det har börjat duggregna lite lätt här nu, och jag väntar på att dottern ska ringa. Dags att fylla på både hennes och vårt kylskåp lite grann igen - men hon har höstlov nu och sover väl tills middag eller nåt sånt.

Senare idag ska jag ge mej ut på fågeljakt - efter nåt liknande de som har smugit sej in på ditt ena foto! Fast troligen var de vita och gråa innan de blev av med fjädrarna - och med lite längre halsar och orangea näbbar. Men simhunden mellan tårna har de gemensamt - eller hade, innan "min" var på fågelslakteriet... <:-I

Med andra ord: dags att proviantera inför Mårtens Afton! :-)~

i stora drag sa...

Ja, nu är jag med! Tyckte först bara att det lät för kallt med bara +10 för sommar! :)
/Pia

Lambergsfrua sa...

Hm, de där fåglarna påminner om en korsning mellan skata - och välmatad pingvin =DD Söta är de i vilket fall som helst.

Visst är det härligt att blommorna mår så bra på balkongen fast vi är inne i november. Måtte värmen hålla i dig ett bra tag till!

Vi julpyntar inte så mycket längre, men nog katten ska vår gamla orangegula pappstjärna upp i ett fönster. Den är ålderstigen nu och måste hanteras med störst varsamhet...

Ha det gott i novemberdiset och lycka till med bokletningen på bibblan!
Kram!

Unknown sa...

Skönt så länge vintern håller sig på avstånd. Även här blommar pelargonerna i balkonglådorna. Men när som helst är det väl dags att dra till skogs för att sno lite tallris och smycka lådorna med.
Ha det gott! /SA

Ann Catrine sa...

Märkligt med temperaturen...
Här var det 12 gr igår kväll
(vid 22-tiden)
1.a nov i Sundsvall?!
Ur led är tiden... ;-)

Hade vi bott lite närmare varandra
hade jag bjudit över dig på en fika nu...
Dags att diskutera böcker!
Lite kul att vi inte alltid tycker
lika om böckerna heller!
Skulle bli högt i tak när vi satte igång ;-)

Tack för alla boktips du ger mig,
jag är säker på att om du tycker
de är bra och läsvärda så håller jag med!
I det mesta ;-)

Som sagt, tur man inte köper alla böcker!
Jag var nyss till bokbussen och hämtade 12 st "nya" att ge mig i kast med...

Stor kram raring!

soffie sa...

I Göteborg är det ruskigt å fult idag :( blä för mörkret men varmt här med 13grader så det är jag iallafall nöjd med:)

Mimmi sa...

Jag som trodde det var ditt fönster.. jag vet ju hur mycket du älskar att pynta inför julen ;)
Har dessa två pingviner gått vilse eller?
kramiss