13 november 2011

Idag uppmärksammar jag...

...min blogg som fyller tre år, hurra, hurra! Den 13 november 2008 tog jag klivet in i bloggosfären (a small step for a man...osv ;) 

HÄR är det första inlägget. Jag vet faktiskt inte hur många det blivit sen dess, det kanske går att se någonstans? Någon som har blogger som vet?


(Nu har jag hittat hur många! Gissa på!) 
En bra kanal för att skriva lite har det ju varit. Också att få visa lite bilder i en salig blandning. En del har ju rena bildbloggar med svart bakgrund (såååå snyggt) men jag vill skriva av mig lite också och att läsa text på mörk bakgrund funkar inte så bra.

Och nu ska jag skriva av mig lite:

Att det för övrigt är fars dag idag (inte Fars Dag och inte heller farsdag och inte ens Fars dag! Felstavningshysterin breder också ut sig) bryr jag mig inte ett spår om. Kommersiella jippon har alla såna dagar blivit tycker jag. Jag tänker på min pappa när jag vill och inte när det är påbjudet som nån slags dag. Sådäså!  

8 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Hurra hurra och Grattis på din 3-års dag!!
Hur många inlägg du gjort går att läsa på instrumentpanelen :)
Kram och ha en fin "födelsedag" ;)

Ninni sa...

Vad är det för skillnad på Fars dag och Fars dag??? Ahh nu ser jag du har skrivit stor bokstav på Dag och en på Fars..haha

Grattis till tre år..jag är inne på över sex år=)
Jisses..undrar hur många inlägg jag gjort??

Kan inte gissa hur många du gjort kanske 378??

kram

mammakero sa...

Grattis YvonneE bloggen på 3 års dagen!
Har inte en aning hur många inlägg du skrivit, så jag chansar på 1538 stycken...
Fars dag är bara en dag då jag ringer pappa och pratar om allt och ingenting. Det gör jag annars varje gång jag ringer... Jag har aldrig köpt honom något, inte ens fika! Nu gör det inget eftersom han bor 140 mil från mej.

Lambergsfrua sa...

Stort grattis till bloggen och dig på treårsdagen! Nog är det väl trevligare med lite blandat innehåll på bloggen än att driva en helt renodlad linje. Jag skulle i alla fall känna mig väldigt låst.
Jag vet inte hur det fungerar med blogger och statistiken, men på bloggplatsen finns uppgifter om bland annat antalet inlägg, kommentarer och foton man har. Och så statistik på hur många som besökt bloggen på aktuell dag. Lite kul, men håller inte så noggrann koll.
När min pappa levde brukade vi fira fars dag med kaffe och hembakad tårta (mammas avdelning). Vi fick rita kort i skolan att ge pappa, men man slutade med det sedan, när skilsmässorna blev vanligare.
Ha en skön kväll!
Kram,

soffie sa...

hipphipp hurra på bloggdagen:) jag gillar farsdag älskar min pappa så han ska såklart firas även om jag träffar han flera gånger i veckan:) Han fick en tårta av mej:) kramen

Mimmi sa...

Grattis till din treårsdag :)
Vilken tur att du började att blogga .. annars hade vi nog inte träffas :)
Jag tror jag började att blogga för cirka 3 år sedan jag också :)
Sen håller jag med dig fullständigt om detta med fars dag.
kramizz :)

AnnaKK sa...

Ja, det är absolut viktigare med bloggars födelsedagar än med farsors och morsors "få en massa onödiga och dyra presenter"-dagar! GRATTIS!!! :-D

i stora drag sa...

Grattis till dina tre år! Hmm, om jag lagt ut 300 inlägg på ca 1 år, så har väl du som är tre gånger så aktiv lagt ut......2700 st! *s* Hmm, men jag gör ju inte inlägg varje dag, så kan nog öka på min gissning till ca 3000 från dig!

Firar inte heller fars dag så mycket, igår firade vi istället en av sönerna som fyllde 25!
Tack för din kommentar hos mig!
/Pia