10 november 2011

Ingen vanlig dag...

Ja, då var det dimma, dimma och grått ute igen! En sån tur att jag gick ut på en promenad igår!  
Konstiga typer man träffar på såhär på hösten...den här ovan tyckte nog det var för soligt! 

Och de här då:
 Jag tycker det ser ut som en hög med kycklingar som störtat tillsammans och bara fötterna sticker upp! 

Vi har fått nya skyltar på cykelvägarna här i stan:
 Ingen det står Bellevue på, dock...hmm...

De här taggmonstren ser lite farliga ut...kanske är det utomjordingar som väntar på att få ta över jorden! 

Jag täffade en liten katt också, jag kallade den Vittass ;) Först var den lite misstänksam, men sen ville den prata!


Idag är det 34 år sen min son såg dagens ljus! Jösses...tiden går fort, jag som bara är 37...eller nåt ;)

Det är den stora killen! Den lilla är en liten släkting :)

6 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till din son!
Ja det är konstigt det där att barnen kommer i kapp en vad gäller ålder :)

Vilka roliga växter du fotat :)
Kram

AnnaKK sa...

Grattis till sonen! :-)

Det var dimmigt här när jag körde till jobbet vid 8-snåret, men när jag kom fram och hade parkerat bilen utanför så gick solen precis upp bakom skogsdungen intill - så det fick bli några snabba klick med kompakten på det tjusiga skådespelet. Fast jag har inte kollat än om fotona blev riktigt lika tjusiga... Blev aningens distraherad av vaktmästaren som kom brummande rakt mot mej (visserligen på andra sidan stängselt) på gräsklipparen, så jag tog mej nog inte tid att ställa in riktigt optimalt för "soluppgång bakom risig gran". <:-)

södersol sa...

Oj, vad tiden går, redan 34 år?
Ja då var han pytteliten när jag första gången fick se underverket.
Som sagt, du är inte äldre än du gör dig...är det en sanning? *S*

Mysiga höstblomster du funnit, håller med om att det ser ut som små minikycklingar som samtidigt störtat i fröskålen!

Mimmi sa...

Den första bilden.. hm. den måste absolut ha fel på ögonen ,,eller så trodde den att det var samma väder idag som igår.
Men du!!! Vittass..det namnet är upptaget ;) Jag har tagit patent på det namnet ;)
Eller något sånt :)
Ja nog är man glad över att man kom ut igår när man ser vädret här idag och så skall det visst fortsätta att vara ett tag igen.
kramizz :)

mammakero sa...

Grattis till din jämnårige son!
Första bilden gav mej ett gapskratt! Såna söta tistelmonster du har!

AnnaKK sa...

Svar: Japp. Du har så rätt så; manuell fokus! :-) Och så en massa exponeringskompensation åt minushållet, för att inte solen skulle bränna ut fotot.