16 november 2011

Frostig bildkavalkad!

 Efter en dimmig morgon så klarnade det upp och jag cyklade ner till stan för att träffa Mimmi och hennes kamera (som har varit hos kameradoktorn, men nu är frisk igen)
(Intresseklubben får raskt notera att det är Casion som fotat här!)

Spegelblankt vatten i älva:

På torget finns det jättefina blomarrangemang, nu något frostnupna:

Och vad är det här:
 En liten, liten flaggstång mitt i planteringen? 

Näää..det var en stor flaggstång bredvid...
 Vi gick runt och fotade allt vi såg (nästan) Här syns det att det varit riktigt frostigt i natt, och bara där det är skugga efter bänken är den kvar. Frosten alltså, bänken är ju kvar ändå. Inga syftningsfel vill jag ha! ;)

Men vad är detta? Dimbankarna rullar in över Haga..
 Fast dimma är rätt trevligt, det blir så mysiga bilder:

Vad är det här då? Någon som bygger något där nere i vattnet?
 Nä, skoja bara igen...det är speglingar från bron:

Och visst finns det blommor kvar än! De skulle behövt en värmande filt på sig i natt kanske, men den här har ju fått ett chic pälskrage:



 Och sist men inte minst: Spindelnät är vackra med frost på sig. 
Det blev några fler bilder...men dom tar jag en annan dag ;)

Men även om det är kul att fota frost så gillar jag bäst när det är lite varmare än så här...

9 kommentarer:

Mimmi sa...

Det blev kanon fina bilder :) Jag tror de trivdes ihop .. Lilla fru svarta och lilla fru röda.. för de gjorde bra ifrån sig idag :)
Jag la inte upp bilder på dimman .det gör jag en annan dag :)
Det var jätte mysigt på det Elvis caféet. Dit skall jag gå flera gångar.Det var riktigt skönt idag när vi gick ..men nu är det mer rått ute märkte jag .. kanske .. kanske vi kan få se lite av solen imorgon också :)
Tack för en mysig promenad idag .. och lilla röda hälsar tillbaka :)
kramizz

♥ Carina ♥ sa...

Åh fantastiskt vilka vackra bilder!!
Det är vackert med frost, fast jag gillar också värme :)
Kram

AnnaKK sa...

Mmm, vilka härliga foton - jag har precis varit inne på Mimmis blogg och spanat in hennes också. :-)

Speglingar i vatten är så himla kul - jag hittade också såna motiv på min promenix idag. Fast nån sån där "kvadruppel" till min privata lilla fotoutmaning tror jag att jag misslyckades med!? <:-I På grund av att vissa foton blev för dåliga för att kunna använda... Men jag ska klura lite till på dem jag har - kanske går det att göra nåt riktigt långsökt tema av dem!? :-) Och om inte, så skit samma!

soffie sa...

urläckra bilder, jag va ute över en timme idag så himla härligt med sol, kramen

Gunnar sa...

Vackra bilder. Det blir snyggt med dimman.

i stora drag sa...

Hej, hej!
Fina bilder du också fick idag! Den vita rosen var ju urtjusig med sin krage!

Förr hatade jag hösten och vintern, men med kamerans hjälp kan man ju ta sig igenom de där årstiderna lite lättare, för det ÄR ju så himla fint med frost! Lustigt för vi fick också jättedimmigt när solen började stiga och sen försvann dimman igen lika snabbt.
Ha det! /Pia

söderkyla sa...

Iskristaller jag hackar redan tänder...brrrr

Jättefina foton men nu vissnar alla blommor, riktigt trist.

Peters bildmagi sa...

Härliga frostbilder :-)

Lambergsfrua sa...

Åh Ditte, vilka helt underbara foton du har tagit! De frostbitna blommorna är rena konstverken och det har du fångat skickligt och "fingertoppskänsla". Du har verkligen blick för vackra motiv.
Tack för att du delar med dig till oss andra!
Kramar,