04 november 2011

Lingonberry!

Grått ute här idag. Men varmt! Nåja, allt är relativt, men åtta grader plus i november är inte fy skam! 

För övrigt läser jag Bo Bjelfvenstams bok "Aldrig ett scoop". Den mannen har sett världen om man säger så...dokumentärfilmare är (var) han. Han är född 1924 och lever än, vad jag har förstått, men kanske inte är aktiv filmare numera. Nåja, boken är mycket intressant med porträttskildringar av avdankade afrikanska kungar (varav en bor i en sunkig tvåa i London), intervju med Indira Gandhi, jakten på Pablo Neruda och mycket, mycket mer.

Och så spelar jag Wordfeud. Det går sådär. Den randoma (?) spelplanen är kul, men ger utrymme för slumpmässiga poängplaceringar som gör mig galen! Eller glad, beroende på om det är jag eller motståndaren som får poäng ;) Den normala spelplanen är ju mer rättvis, där får man tänka efter lite mer!

Ok...nu ska vi se... i,i,i,e,e,i,h....hmmm....inget bra utgångsläge om man säger så :D 

7 kommentarer:

Tristan sa...

( plus og grått her også. Så vi sitter inne og ser på fine bilder med flotte farger i.

Tristan sa...

Hmm jeg mente 8 og ikke (


:-)

♥ Carina ♥ sa...

Den randoma (?) spelplanen i wf har jag inte testat (än).
Ibland får man verkligen kassa bokstäver. Men det är kul ;)
Kram

AnnaKK sa...

Absolut ingen dag att sitta inne och läsa på här - det har för sjuttsingen nästan varit solsken!! :-D Fast det blev inte så mycket till fotopromenix inne i "byn" faktiskt, men det blev en här hemmavid istället sen. Fastnade väl inget speciellt på bild, men det var mysigt att bara kunna traska runt och fota igen - kändes nästan som en evighet sedan sist! :-)

soffie sa...

vacker bild nu är jag HEMMA!!!skönt på ett vis men inte på ett annat gillar ju att va på resande fot;)snart har jag med en mobil med wordfeud å då ska jag minsann sätta dit dej min vän:)

Mimmi sa...

Du skall inte klaga ju ;) Du vinner ju nästan jämt ;)
kramizz :)

Ann Catrine sa...

Undrar om jag skulle klara av att prova på att spela jag också,
jag är bara så rädd att bli helt manisk!
Jag älskar alfapet, och kan tänka mig hur detta skulle sluta... ;-)

Hojtar till om jag ger mig in i "kampen"...

Kram