21 november 2011

Massa boktips!


Jag hotade med lovade ju er en lista på mina favoritböcker! Så - här kommer en del av den: 

Upptäckten av Currywursten
av Uwe Timm 
Betyg: 10

Swede
av Pauline Wolff 
Betyg: 10

Biroller
av Ninni Holmqvist 
Betyg: 10
Cirkus Pilo
av Will Elliott 
Betyg: 10

Barn 44
av Tom Rob Smith 
Betyg: 10
Ängelns lek
av Carlos Ruiz Zafon 
Betyg: 10

Tjuvarnas stad
av David Benioff 
Betyg: 10
Död i gryningen
av Deon Meyer 
Betyg: 10

Flickorna
av Lori Lansens 
Betyg: 10

Fem knivar hade Andrej Krapl
av Michaela Taivassalo
Betyg: 10

En del är s.k. deckare, andra är romaner av olika slag. Blir ni nyfikna på vad det är så googla gärna på boktiteln. Om jag ska framhålla nån favorit-favorit så blir det....hm...nu blir det svårt...

Upptäckten av curryvursten! Eller Swede. Eller Flickorna...hm...men läs gärna någon! 

11 kommentarer:

Gunnar sa...

Tack för tipsen !Swede blir jag lite nyfiken på. Det är den om Pearl Harbour va? Den händelsen fascinerar fortfarande.

Lambergsfrua sa...

Tack för alla fina lästips. Har du någon topplista för böcker med humor? Ja, jag menar ju inte kåserier utan böcker med ett budskap, presenterat med humor.
Deckare är inte riktigt min melodi, fast den genren är så populär nu.

Snart dags för styrelsemöte om budgeten. Inte så mycket humor där precis ;)

Varm kram!

AnnaKK sa...

Nu framgår ju inte betygsskalan här, men 10 låter ju som om det skulle kunna vara det högsta!? :-)

Ska jag välja nån utifrån bara titeln, så lockar helt klart "Upptäckten av Currywursten" allra mest! :-D

Fotot ger jag för övrigt 10 poäng!

Fröken M sa...

Jag tycker du är vacker och ärligt talat så skulle jag snarare tippa på 45 än 55 år :)
ram

i stora drag sa...

Tror inte jag har läst någon av dina böcker, möjligtvis Barn 44 för många år sedan. Och ändå läser jag mycket!
/Pia

soffie sa...

har inte läst någon av dem får nog ta och kolla in dem, kramen

Söderbo sa...

Kanske blir det att beta av alla boktips!

Har nu läst ut Mark Levengoods bok Hjärtat får inga rynkor.
Riktigt bra med humor och budskap!

Rekommenderas!

EVA / whiskyochchampagne sa...

Härligt med fler boktips ! Behövs ju alltid...

Just nu är det Nio Drakar av Michael Connelly och sen blir det första boken av Caroline Graham om Midsomermorden...

♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

floosan sa...

Det här måste undersökas =)

Gunnar sa...

Det var väl festligt att det fanns två böcker som heter Swede! Nu måste jag givetvis läsa båda.

Mimmi sa...

Tack för tipsen ....men nu är jag jo inte en sån som läser så mycket .. så jag hoppar nog över detta :)
kramizz