12 november 2011

Minns i november...

Saknar det här: 
Vid Medelhavets sammetsstränder
vill jag gå i sammetsnätter,
sammetssand i mina händer,
himlen fylls av stjärnpaljetter...
 Såna här skyltar satt det på de flesta hus! Jag tror att det står vilka som var med och byggde dem. 
 En lite modernare skylt. Den handlar om månen förstår jag i alla fall! 
Och vilket burspråk! Undrar om det satt nån liten senorita där och spanade på männen som flanerade på torget. Det var en varm dag, och hon fläktade sig med sin spetskantade solfjäder. Hon tänkte på...ja, vadå? Att få åka på en svalkande semester till ett inte så varmt land, kanske? :D

De kamouflagefärgade träden i förgrunden är plataner, de fäller barken på vintern.

För övrigt anser jag att vi kan hoppa över vintern! Ingen snö än så länge i alla fall! Inte ens minusgrader, fast lite kallare är det.

Inlägget igår hade jag tidsinställt på - just 11.11! Hihi... 

3 kommentarer:

Tristan sa...

Ja vi lengter til sommer og ikke minst sol.

AnnaKK sa...

Ja, det ska väl va´ nu i november då, som även jag skulle kunna tänka mej lite medelhavsklimat. :-) Men det är väl det vi ska få här också så småningom, när växthuseffekten gjort sitt!? "Den som väntar på nåt gott..."? 8-X

Frost här på morgonkvisten, men nu är det Canon-väder på gång vad det verkar! SOL!!! :-D

Ha en fin-fin lördag! :-)

Balaphoto sa...

Great work!! Magnific shots!!

Salut, Francesc