03 november 2011

En dag på stan...

blev det för att jag fick ett mejl om att jag hade vunnit i Karlstads kommuns klimattävling! Tjoho! Jag visste inte vad...men cyklade (miljövänligt) ner till stada!

Och där blommar klematisen än: 

En polishelikopter hovrade över älven. Den letade förmodligen efter en man som försvann i den (älven, inte helikoptern) förra veckan. Jag cyklar ju utmed älven nästan hela vägen till stan och jag kollar lite extra. Tänk om man skulle se någon som kom och flöt...uuu...då får man ringa polisen... 

Sen träffade jag MIMMI och vi gick till museiparken en stund:
 Där var det...ja, gult. Och lövigt. 
 De små flickorna som badar i bassängen står kvar! Fast utan vatten...

Och vad är detta? En annan staty? Nej, det är Mimmi som virvlar omkring i löven...hon fotade mig också kan jag ju säga. Det var min idé ;)


Och vad vann jag då? Jo, den här:
 Med detta innehåll:
Plus ett paket bryggkaffe som Mimmi fick...här innehavs ingen bryggare, bara pulver. Men det andra slinker nog ner! 

6 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Jo ibland får man allt dra till sta'n..man får ju kolla så att man hittar(förstår inte varför affärer måste flytta runt)och grattis till priset..Maria

Mimmi sa...

Det var en mysig tur till stan och jag vann ju lite jag också när jag fick ett paket kaffe ;)
Men du .. snart .. så blir det lite ljusare ute .. när det kommer lite vit på backen "host"
kramizz :)

Tristan sa...

Jeg regnet med noen løv-bilder her også. Flott at dere kan ta en kaffe slik i ny og ne.

mammakero sa...

Kul med vinst!
Härligt med lövdusch! Fina bilder från Karlstad park...

södersol sa...

Grattis till din vinst!
Chokladen ser goooooooooood ut...

Snart inga löv kvar på träden, alla på backen. Fy för vintern som är på ingång fast vädret är ur led.
Varmt för årstiden, det smäller väl snart till med minus 20 och massor av snö...

Njut av din vinst i höstsolen!

i stora drag sa...

Grattis till vinsten! :)
Härliga höstbilder från er park!

Jag vill också se sidensvansar!
Har aldrig sett någon mer än på bild!
Ha en fin fredagskväll!
/Pia