09 november 2011

Kaffetåren den bästa är...

...av alla jordiska drycker, heter det.

Idag köpte jag detta: 
För en liten presskanna hade jag köpt häromdagen! Jag fick så gott kaffe hos en kompis och fick blodad tand! Det kan väl inte vara så svårt att göra kaffe i en sån här? Hm...var skulle man hälla kaffet nånstans?..
 Här hällde jag på fel ställe tydligen, för jag fick sila det:
 Grrrr....
 Men sen, efter att ha "ringt en vän" och fått lite direktiv, då gick det bra:
 Mmmm....gott kaffe!

Och svenska äpplen, vad GÖR jag sen när de tar slut? Jag vill inte köpa italienska klisterlappsäpplen igen! Aaagh! 
 Cox orange, favoriten framför allt!

Och ännu blommar klövern...

12 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Haha, tur du fick kläm på den där kaffe mojängen till sist. Jobbigt att hålla på att sila kaffet varje gång... ;)
Kram

AnnaKK sa...

Det är väl inbyggd sil i de där mackapärerna!? Förutsatt att kaffet hamnar på rätt sida av den...? Eller...? 8-) Jag minns kanske fel...

Nånstans i skåpen här finns det en sån, men jag har bara använt den ett par-tre gånger - och nu är det väldigt länge sen. Blev dock lite sugen nu på att leta fram den! :-)~

Här har man kunnat köpa svenska äpplen året runt de senaste åren, fast cox-en har nog inte funnits hela tiden. Funderar på om de svenska odlarna har "konserveringsbesprutat" lika våldsamt som odlarna av den importerade frukten...? 8-X

Från det ena till det andra. Du som tittar så mycket på tv - såg du "Fotografen från Riga" på Kunskapskanalen igårkväll?? Himla fascinerande program om en dokumentär porträttfotograf. :-)

Ninni sa...

Min väninna/granne har en sån..helt okey kaffe, men jag gillar det bryggda bättre (ingen sump)

Men det ska vara starkt=)

Ha det..kram

Nette Cecilia sa...

Presskaffe är nog det bästa kaffet som finns ,håller med dig om äpplena vill äta inhemska så länge det finns.kramis Nette

Tristan sa...

God kaffe er en av de tingene en bare må ha!

soffie sa...

tur du fick en gos kopp kaffe tillslut:) häftigt att det är sån här höst gilalr det:) kramen å hoppas vi kan ses i helgen

AnnaKK sa...

Svar: Ja, den där Kunskapskanalen borde man ju helt klart titta mycket mer på. Som väl är verkar det mesta gå i repris titt som tätt. :-) Och så finns ju nödlösningen Svt-Play via datorn. Där hittade jag den där filmen om Mary Ellen Mark som du tipsade om för ett tag sen.

Annie sa...

Mmm, yay för äpplen, men euw för kaffe! :-)

Annie

Mimmi sa...

Det får du bjuda på :)
Den sista bilden var ju kanon bra :)
Och dina äpplen såg goda ut .. jag äter väldigt gärna äpplen :)
Nu är vi hemma efter en underbar givande dag :)
kramizz :)

söderkopp sa...

Kaffe är livet!
Dagen börjar med en eller flera koppar av denna ljuvliga dryck.
Utan kaffe inget liv...
Som liten fick jag en kopp kaffe varje morgon för att doppa det gamla knastertorra brödet i...
Brödet var brett med smör och en hård ostskiva på, ingen lyxfrukost precis...så började alltid min dag.
Samma nu men med mjukt bröd utan hårda kanter!
Tacka vet jag KAFFE i alla lägen!

Annie sa...

Svar:

Tack så mycket! :)

mammakero sa...

För mej är Ingrid-Marie favoritäpplet!
I stugan har vi pressokaffe, hemma gör vi i bryggare.