06 november 2011

Yes, we have some bananas!

 Jag hade en lång diskussion med mig själv idag huruvida jag skulle gå ut eller inte...hm...någon hade varit ute i sin trädgård i två minuter och meddelade att det föll ner isflak från skyn. Eller nåt liknande. Men till slut lyssnade jag på mig själv som övertygade mig om att det skulle vara nyttigt med lite frisk luft (nej, jag har inte multipla personligheter ;) Och gissa vad jag fick syn på:
Bananskal! Det var länge sen...jag trodde att Bigfoot hade gått i ide eller flytt landet, men MIMMI har tydligen lyckats fota honom! Han har nog ett stort revir, för det är en bra bit upp till där hon bor, men han har väl stora fötter och långa ben så det går väl i ett nafs att förflytta sig...

Det var vackra färger ute också, den grå dagen till trots:


Detta nedan är Bellevues nyaste byggnad...jag vet inte vad det är! En skola? Ett bostadshus? Det ser lite för permanent ut för att bara vara en skuff...Nåja, det spörs! 

Och så fotade jag lite rosor, först med blixt:
 Och så utan:

"Minns i november, den ljuva september..." Men november är faktiskt ljuv nu med icke-kylan och icke-snön! Me like! 

8 kommentarer:

Mimmi sa...

Ha ha .. .det föll ner något som kändes som is.. fråga maken.det var han som upptäckte det först ;)
Det var inte konstigt att BigFoot somnade här uppe ..efter alla de banar som har ätit här ser jag ;)
Jag vet inte vilken av de två sista bilder jag gillar mest .den med blixt eller den utan .. jag tycker de är lika fina båda :)
Nu skall jag göra den länk till dig som jag hade tänkt från början ..men då var det lite svårt då du inte hade lagt upp ditt inlägg då ;)
kramizz :)

Tristan sa...

Bilde nummer 2 er kjempefint med nydelige høstfarger.

Viola sa...

Så fin blogg du har! :) Måtte inn hit for å se om det var bilder av Mimmi som kastet lauv, og det var det! :))

Skummel den derre BigFoot.. Leste om den på Mimmis blogg også.. :)

Ha det godt! :)

AnnaKK sa...

Jag har allt lite svårt för att se det ljuva i november - även om jag visst uppskattar att det både är milt och fortfarande finns blommande rosor. Men generellt tycker jag november är som gamla bananskal - typ ganska ruttet!! ;-)

Men du har ju förmågan att även hitta spänning i såna - härligt!!! :-D

Anonym sa...

November är en månad av väntan - på att löven ska falla för gott - att marken ska täckas av snö - ett litet lätt lagom täcke. Men tills dess är det skönt med värme. Att kunna gå ut med vovvarna med endast en extra tröja. Fasar för isvinter med täckbyxor, dunjackor, halsdukar över hela ansiktet och mössa som gör håret äckligt stripigt och rakt

södermorgon sa...

Inte klokt egentligen att det ännu blommar! Snart sticker väl dina fotade rosor upp ur ett decimeterdjupt snätäcke.

Ha det gott bland bananskal och ännu blommande rosor!

i stora drag sa...

Visst är det härligt med färger! Här försvinner de alltmer nu förstås! Fast rosor såg jag också idag! Dina med blixt tycker jag blev finast!

Såg Bigfoot hos Mimmi och här ser jag spåren efter honom!
Ha en bra dag!
/Pia

Ann Catrine sa...

Förstår känslan av fallande is...
Det hände även här igår ;-)

Härliga foton,
speceillt rosbilderna!!