19 november 2011

Glitter och glamour?

Nu har träden i stan fått på sig glitterdräkterna: 

Och i trädet utanför mig sitter som vanligt fåglarna och gör sina morgonbestyr:
Ja, hur funkar det egentligen? Är det någon fågel som får lite fågelskit i huvudet nån gång? 

För övrigt kan jag meddela att om man vill ha ett rent köksgolv på morgonen så ska man välta ut en halv sirapsflaska på golvet! Då går det inte att vänta med att städa...pust. Men nu är det rent i köket... 


Nu ska jag mata vattna blommorna på balkongen lite..

7 kommentarer:

mammakero sa...

Hahahaha!! Älskar dina pratbubblor! Undrar faktiskt om det inte borde hända rätt ofta...

söder sa...

Hihi, kul,kul!

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Man har ju sett såna där fågelberg på tv ibland, eller kolonier av exempelvis pingviner. Det är rätt mycket SKIT där, kan man säga - även på fåglarna! <:-)

Glitter och glamour har jag fått en snudd på överdos av under förmiddagen. Har varit med dottern och beställt balklänning inför vårens student! :-D Hon provade olika klänningar i 1½ timme, ledsagad av en jättegullig butikspersonal. Känns som det blev riktigt BRA till slut, och med sånt här får det vara som med glasögon tycker jag; inte titta på prislappen förrän man har bestämt sej, och då är det för sent att ändra sej! ;-) Trevligt nog blev det inte alls så dyrt som jag hade fruktat! :-D Det är nästan så jag undrar om den affären gick ihop sej för affären!? Med tanke på tiden vi upptog och så där... 8-)

soffie sa...

tack goa du för idag du är bäst!kramen

Gunnar sa...

Ha,ha Nej det har jag faktiskt inte funderat på men det händer säkert.

Ja nu ska det bli fint med alla ljus i stan!

Mimmi sa...

Underbart med dina fågelbilder ;)
Hm .. är det så man skall göra för att få ett rent köks golv ....undra om man skall testa det ;)
Vad använde du får att få bort det söta ...klibbiga goda sirapen :)
kramizz :)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Yvonne !

Går det inte lika bra med honung.
Nu fick jag dåligt samvete, har skjutit upp golv-torkning bra länge nu.
Bra att bli påmind.

Du har också blommor kvar på balkongen ser jag.Mina ser bara jag själv.

Må så gott!

Kram Mi