01 augusti 2010

Ännu finare balkongbesök!

Vet ni vad det här är?
Nu då?
Det är en trollslända som tyckte min balkong var en lämplig rastplats i ett par timmar! Den satt och hängde i en liten repstump (som håller fast en spalje) och sov eller nåt för jag kunde gå riktigt nääära och fota ;) Och det behövs ju med min kamera i makroläge.
Vilka gyllene vingar de har!
Det glänser ett band av små kristaller längst ut i kanten!

 Efter några timmar så började den vibrera med vingarna (de kanske hade somnat...) och så - vips! så var den borta! Kanske var den hungrig...bara den inte äter upp "min" fluga..hmm..

Dagens kvällens ordspråk:
Efter regn kommer sol!

7 kommentarer:

mammakero sa...

Huvva, vilka ögon och jösses vilka vackra vingar! Sländorna är verkligen kontrasternas insekter! Vilka underbara och väldigt nära bilder du kan ta!

Fröken M sa...

vilka detaljrika och vackra bilder ! det hör inte till vanligheterna att man får se en trollslända på så nära håll !

Anonym sa...

Ohh vilka vackra bilder..men den första såg lite läskig ut:)

Trollsländor är vackra, men jag tycker dom är lite läskiga måste jag erkänna.
När dom kommer flygande i mängder och svischar förbi en..RYS.

Ha en fin dag, vem vet vem som kommer på besök idag??

Kram kram Ninni

floosan sa...

vilka bilder, helt otroligt som man upplevde den för första gången

Tittut sa...

Just precis, trollsländan ser ut som ett litet gulligt troll!
Vilken skapelse....är den IKEA monterad och av vem? *S*

AnnaKK sa...

Tänk att den satt stilla så-å-å länge!! :-) Jag tycker de brukar vara borta igen innan man knappt ens har hunnit se dem!? Hm... Gillar verkligen närbilden på vingen - WOW!!! :-D

Men det är ju ett problem när det ena sällskapsdjuret eventuellt kan få för sej att käka upp det andra! 8-X Hoppas det INTE sker!!!

Ha en härlig måndag!!! :-)

PS! Då när ni var i Ljungby i våras, så var ni iallafall bara några mil från skåne-gränsen! Ni får se till att passera den också vid något annat tillfälle! ;-) DS!

soffie sa...

wow va bra bilder!Ser lite läskigt ut bara!