19 augusti 2010

Hellre räkfrossa...

...än feberfrossa! :)
Och aioli på det...inte dumt! Jag vann en frossa i Newz!

(Du + en vän får komma till båten och äta en räkfrossa, valfri måndag i augusti!
Ring till båten för att boka vilken måndag som passar er bäst, glöm inte och säg att du är vinnaren från newz.)
Nu är väl inte jag nån stor räkfrossare, men jag har lärt mig att äta lite grann...hellre det än kräftor som jag anser vara det mest svårätna som finns. Kräftstjärtar på burk möjligtvis ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm mums vilken härlig vinst!!

Jo då såg till och med två kungstronar på affären..en till salu och en att hyra.
Nää den får jag nog inte ens upp för trappen=)

Ha en skön kväll..kramen Ninni

Lambergsfrua sa...

Får jag välja föredrar jag räkor framför kräftor - men båda sorterna slinker ner utan bekymmer.
Sk få skaldjur hos Dottern på lördag - undrar vad?
Soliga kramar!

soffie sa...

GRATTIS till vinsten du är helt makalös vad du vinner jämt,hoppas du tar hem storvinsten i stolpjakten då:)
orkar du med stolpletande på lördag?
kram å krya på dej

AnnaKK sa...

Gratis är gott! ;-)

Och jag föredrar också räkor före kräftor, fast det är ändå lite roligare att äta kräftor än räkor!? (Även om man skippar de löjliga hattarna! Fniss!!).

Det ska vara kräftskiva här i byns gamla skola om ett par veckor, och det är ju framförallt ungdomarnas partaj men maken ska antagligen också gå dit. (Kanske kan behövas, som förkläde till ungarna!? Hm...). Jag däremot stannar hemma, för så-å-å roligt är det INTE med kräftskivor!! Kanske äter en räkmacka i lugn och ro framför tv:n istället då!? :-)