14 augusti 2010

Kattifnatt

Jag är utvald. Om än så bara av en liten katt som brukar hälsa på uppe på Cafe August. Den tittade uppfordrande på mig och så hoppade den upp i mitt knä, rullade ihop sig och vilade lite. Och spann.
Fördelen med detta myckna regnande kan ju vara att det kommer fram en regnbåge på kvällen. Gårdagens båge var alldeles otroligt vacker! Starkt lysande dubbla regnbågar. Och skatten borde finnas någonstans på...Lamberget! Hehe...
Här har jag satt ihop två bilder, hela regnbågen fick inte plats på en bild..Det här blev väl inte helt perfekt, men man får ändå en uppfattning om hur det såg ut!
Det har inte varit under 18 grader på flera nätter här. Snudd på tropisk värme, alltså! Och tropisk luftfuktighet, just nu är det 68%, igår var det 72%. Hur jag vet det? Jo, jag har en sån där liten "vädervisare" som visar temp, luftfuktighet och kommande väder. :)

Jag gillar det här vädret och även augustinattens dofter. Att cykla hem en mörk kväll när det är varmt ute och få andas in nattluften är ljuvligt. Jag har försökt komma på bra sätt att beskriva dofterna, men det är inte lätt. Som en god Rioja: fruktig, jordig och en touch av stall, läder och lakrits kanske? ;)

Morgonens citat:
För mycket av det goda kan vara helt underbart!
(Mae West)

God morgon, förresten! ;)

8 kommentarer:

floosan sa...

Jag såg också regnbågarna i går. Fast min kamera klarade inte av att fånga dem på bild, men fint var det!

soffie sa...

wow va fina bilderna blev,
tack för igår och de fina halvvantarna;)
bra citat så här på morgonen,
ha en underbar dag,

Anonym sa...

Ja regnbågarna var fantastiska..men jag fick inte riktigt till färgerna på mina bilder.

Ohh en sån söt kissemiss...han/hon gillade dig.

Var det bra igår på August? Mmm ja kvällarna har varit magiska nu ett tag..I Like.

Ha en skön lördag.kramen Ninni

Lambergsfrua sa...

Självklart ligger skatten nergrävd nånstans på Lamberget ;) Jag såg också regnbågen, när vi var ute och stavade lite, men hade glömt kameran. Så tack för din fina bild. De hopsatta blev jättebra, tycker jag.
Tack för den lilla rundturen i Karlstad. Roligt att få uppleva stan genom någon annans ögon (kamera).
Hoppas du får tillfälle att åka någon båtbuss, innan de slutar gå för säsongen. Det är en trevlig och lite annorlunda upplevelse.
Önskar dig en trevlig helg!
Soliga kramar!

Fröken M sa...

Ja, nu kikar ju solen fram i alla fall ! Vi har varit ute på en långpromenad runt älven, men någon tur till stranden blir det inte ! Riktigt vackra bilder på regnbågen !!!

mimmi sa...

Ja det var verkligen en vacker regnbåge :) Men vi såg inget av regnbåge eller regn i går kväll för vi hade sol där vi var då.
Hm .. jag måste snart ner till stan och ta kvällsbilder igen ser jag :)
kram :)

AnnaKK sa...

Go´morron!

Det nuvarande vädret har däckat mej - jag gillar det inte alls!!! :-( Varmt, fuktigt, klibbigt... ÖRK!!! Och inga regnbågar här inte... :-/ Och stjärnfall har nog inte gått att se eftersom det har varit mulet.

Är inte riktigt i form för några skorpbak heller, men de ser goda ut på bild! :-) Gamla recept är onekligen lite kryptiska. Perfekta för den som vill ha en utmaning i köket!

Ha en fin söndag! :-)

mammakero sa...

Vad häftigt! Det är sällan man ser en så stor och perfekt regnbåge som till och med har en dubblett!
Läckert att du satte ihop bilderna till en, så jag fick känslan av den majestätiska bågen!