08 augusti 2010

Och vad hände..

..här då? Jag som alltid velat haft lockigt hår :) Jo, man sätter upp det i en snurrig tofs innan det är riktigt torrt tydligen..det var inte planerat från början och när jag tog bilden var det dags att gå och lägga sig...Och nu på morgonen är det lika rakt som vanligt..jaja, bara att acceptera status quo. Eller sätta upp det i en knut igen... ;)
Och vad här hänt här då, lille vän, har du tappat snabeln?

Jo, någon jag råkade slå av pipen på den. "Men det går att hälla i alla fall" sa sambon glatt (han avskyr att köpa nya saker), "det är lite knöligt när man börjar och slutar hälla bara". "Då kan du ju hoppa över de momenten" sa jag. Men då skulle han ju inte få något te...Själv dricker jag kaffe. Och kommer att leta efter en ny liten kanna i secondhand-affärerna :)
Rädisor..mmm...en gammal Apetina-fetaost-burk är jättebra att förvara dom i! Kallt vatten i burken och så är det en inner-"sil" att ta upp dom med.
Jag slänger inte gärna fungerande grejor heller ;) Men handlar gärna något nytt ibland!

Morgonens dummaste ordspråk:
Den som skrattar på morgonen får gråta innan kvällen
(Vem sjutton har hittat på nåt sånt?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såg den dokumentären jag med..riktigt bra.

Ny tekanna får det bli..hihi.
Smart sätt att förvara rädisor på..har jag aldrig tänkt på, tack för tipset.

Va fin du var i håret..du får sätta tofs varje kväll innan du lägger dig:)
Ha en skööön dag, kramen Ninni

Fröken M sa...

En hel drös med gräsänder, och sekunden efter var han inte lika söt när han började skälla hysteriskt efter dem ;)

soffie sa...

va fin du blev med lockar
japp en ny tekanna får ni kolla efter,
oj vilket knäppt ordspråk

mammakero sa...

Smart att använda fetaostburken till rädisorna!
Fin i lockar var du!