25 augusti 2010

Jag - en surdeg?

Vad jag retar mig på människor som går på gång/cykelvägen med hundar som de har springande i hundra meter alldeles för långa koppel över hela jävla cykelbanan, från sida till sida...och när man plingar (högt och irriterat för man har ju ingen lust att cykla över kopplet) så trycker de på "veva-in-knappen" och både hund och husse/matte ser förnärmade ut. "En cyklist, men va fan...". Gå i skogen för h---e!

Oj, det var dagens urladdning det...Kanske man blir sån när man har umgåtts med en surdeg hela morgonen (Inte sambon, en riktig surdeg, mitt lilla husdjur som jag har matat) ;)

Jag är egentligen ingen negativ person utan försöker se livet från den ljusa sidan, inte från den mörka. Det är inte alltid enkelt och det är väl inte meningen heller. Men man lär sig. Försöka att ändra på det man kan (stöniga hundägare ;) och acceptera sånt man inte kan ändra på (typ att få långt, tjockt, lockigt hår :D ) och att inse skillnaden mellan dessa. Och det är där det svåra ligger...

Idag blåser det inte så mycket och inte regnar det heller (inte än, nej, som pessimisten skulle säga) ;)
Man kan leka en hel del med bilder i Photoscape, ett bra gratisprogram! Inte lika avancerat som Photoshop, men det finns tillräckligt mycket för att kunna sysselsätta sig många timmar!

Dagens citat:
Livet är en sexuellt överförd sjukdom med 100% dödlighet
(Woody Allen)

9 kommentarer:

Koppellös sa...

Hundkoppel, haha, var glad för att det inte var en marsvinsägare som rastade alla sina små svin!
Fina rosor, den lila är verkligen läcker.
Ha nu en leende dag med din surdeg......;-)

Fröken M sa...

haha !! Har du tittat ut genom fönstret ? det regnar ju förtusan på tvären ;) Kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Man skulle bannlysa flexikoppel..helt tokigt..leka i bildprogram blir lätt en vana eller en ful ovana..fnissfniss
Maria

Jennifer sa...

jag hörde att du håller på med ett par halv-vantar till mig också, vad snäll du är! Jennifer

Fröken M sa...

ja, jag älskar regnbågen och det är inte varje dag man fångar den på bild :)kram

soffie sa...

fniss gillar det citatet:)
å va fina rosorna blev,
guuu va störande det finns många knäppskallar runt oss;)

soffie sa...

svar;ang kyrkorna i Karlstad,jag har bara varit i de gamla kyrkorna i Karlstad de nya gillar jag ej,tycker ej de har någon historia att berätta;)

mimmi sa...

Och du har lyckats att leka med dessa bilder otroligt bra ser jag :)
kanon fina :)

mammakero sa...

HAHAHA!! Klart att man får ha en surdegsdag ibland! Och att cykla mycket gör att man träffar på en massa olika typer längs vägarna. En favorit bland cyklande i bloggvärlden är Knivlisa. Här är en av hennes roliga cyklande typer listade med roliga kommentarer!http://sommarbloggen.tv4.se/2010/07/19/cykelbanetyperna-%e2%80%93-hela-listan/