03 augusti 2010

Jag har sålt min själ...

...inte till djävulen som Faust men till Statistiska centralbyrån. För endast fyra trisslotter! Jag hoppas att jag vinner något på dessa så jag får något i utbyte ;)
Jag fick en grön fin penna också!

Det här är vad jag ska göra: Fylla i två dagars tidsdagböcker vad jag sysslar med! Hela dygnet! Fast jag behöver ju inte fylla i dom varje timme ;) Sover jag så skriver jag det i efterhand! :P Synd det inte var på lördagen, då ska jag på Bluesfesten är det tänkt...Då skulle det bli skojiga saker att skriva in! "Drack ett glas vin" "Drack ett glas vin till.." "Tjötade med Helene.." "Vinglade hem..." Nej, haha, så illa brukar det inte bli ;)
Men...vänta nu! Söndagen den 8...det är ju dagen EFTER Bluesfesten..hmm...
Hoppas att SCB är intresserade av att jag ligger i soffan hela dagen! Hihi...
Nu börjar det likna nåt nere vid Zakrisdalsudden! Den fina piren och bryggorna är snart klara. Båtarna har redan lagt till vid kajen. Nu väntar jag bara på att Engelska flottan ska siktas här också ;)

Eftermiddagens tänkvärdhet:
Har man tagit fan i båten får man ro utav helvete!

6 kommentarer:

Lambergsfrua sa...

Vad kul med dagbok till SCB. Jag torr de är intresserade av precis allt - utom toabesök får man väl hoppas ;)
Ja du, jag tror faktiskt att det sitter någon liten tomte nere i Bryssel och leker med sand - eller flera tomtar verkar det som ibland :)
Soliga kramar!

Unknown sa...

Mye arbeid å skrive dagbok på denne måten. Lykke til!

Så fint det er ved Zakrisdalsudden! Sommer...

soffie sa...

hoppas nu du vinner då!
Å bra tänkvärdighet!
hejhopp

Anonym sa...

fin bloggen har blivit. apropå trisslotter har vi ett par stycken som vi inte vågar skrapa. kan det vara något stort?

AnnaKK sa...

Men det där var ju iallafall en lite annorlunda, och rolig, enkät - tror att till och med jag hade trillat dit på den, och kanske rent av utan några trisslotter som muta! :-D

Jag vill också ha brygga - och vräkig båt... :-) I en å som är så grund att man inte ens kan paddla kanot i den. Hm!?

Alabama sa...

Sen sist jag var inne på din blogg har du satt in en Puch Alabama.
Milda makter va den moppen fick vara med om!
Ett nytt bananskal....kan det komma ifrån ovan? Någon som flyger förbi? Allt är ju inte som vi ser det, vänd blicken uppåt!
En ny brygga, kan det bli dans på Zakrisdal? Ta dig en svängom med
pompa och ståt, truddelilej!

Jag önskar dig en go fotaronsdag!