23 augusti 2010

Hum, hum från Humlegår´n

Ja, den här blomman var tydligen för liten för tre humlor!
Liljorna blommar nu. Om det här hade varit en luktblogg så skulle den vita liljan ha dränkt in rummet med en öronbedövande vaniljdoft! Särskilt stark var den på kvällen, mmmm...
Skuggspel i augustinatten...Kanske kan man se en..älg? Eller en kanin? Eller en...?

Nu ska jag gå och försöka skaka bort mina kristaller i huvet igen :( Vaknade inatt av att det snurrade (och inget vin igår heller, nej) och det är inte kul, jag vågar knappt vända mig för jag är rädd att det börjar snurra igen. Men det går an när jag är uppe. Kanske är det de där kristallerna inne i balansgångarna igen. Då ska man böja huvudet kraftigt från sida till sida för att de ska "lossna". Uuu...yrsel är jobbigt :( men tydligen rätt vanligt och inget "farligt" säger doktorerna...Nähänä..

Dagens ord:
På ställen där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång
(Karin Boye) 

Fast jag håller inte med henne där...första natten borta sover jag inte bra!

8 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Usch det är trist då inte kroppen bara funkar som vanligt... Har också haft problem med yrsel och det är jobbigt !

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen med massor av energi som laddats i sommar ! Har ju bara småbloggat lite i sommar...

***

KRAAAM EVA

Maria Thorbjörnsson sa...

Man ska inte skoja om yrsel...men om man ser det från den sidan så kanske det blev för mycket vaniljdoft...sköt om dej..Maria

Fröken M sa...

Liljor luktar verkligen ljuvligt !! man kanske skulle taa en tur förbi blomsterlandet sen och köpaa några kvistar för att piffa upp hemmet lite =)

AnnaKK sa...

Åh, har du problem med yrsel...? Det måste vara läskigt...? :-( Hoppas det "utkristalliserar" sej en bättring inom det snaraste!! :-)

Inte en endaste doftande lilja har jag i min trädgård numera... Däremot flera doftlösa dagliljor. Dem verkar inte liljebaggarna gilla, för i annat fall hade jag väl inte haft några såna heller... <:-) I insektsvärlden är det inte mycket som slår liljebaggslarverna i äcklighet!!! X-( Örk...

mammakero sa...

Rudbeckia Rubina är min favorit bland rudbeckior! Jag ser att det var fler som gillar den blomman... humlor i alla fall!

soffie sa...

fina bilder och usch att va yr,
gillar Boyes dikter,
ha en goo kväll å tack för idag!

Anonym sa...

Oh var finns dom vackra lijorna?? Dom rosa luktar väldigt starkt.

Usch för felställda kristaller i örat..har haft det usch va jobbigt.

Ha en sköön dag, kramen Ninni

AnnaKK sa...

Glömde fråga dottern i telefonsamtalet tidigare i morse om hon hade sovit gott i natt. Jag brukar tycka som du; att den första natten på ett nytt ställe sover man inte så-å-å bra...

Fast för tillfället verkar det som om jag inte sover bra nånstans!? 8-X Vaknar vid 1-tiden var och varannan natt (varför vet jag inte...) och sen kan det gå både två och tre timmar innan jag lyckas somna om. Men sen sover jag desto bättre - därav försovningen i morse! Hm... <:-/

Får de om jag är tillräckligt pigg för att köra iväg till jobbet nu snart... Stryka alla matchställen tänker jag INTE göra!!! ;-)

Ha en fin dag! :-)