31 augusti 2010

Reflektioner...

Hösten är för mig en ansvarsfull storasyster som full av förväntningar tar sig an nya projekt.

Vintern är en sträng far som förväntar sig att jag ska älska honom trots att han är iskall.

Våren är den ömma modern som sluter mig i sin famn och viskar tröstande ord i mitt öra. Mjuka, värmande ord om att det finns hopp om en varmare årstid.

Slutligen sommaren som får representeras av den sorglösa lillasystern som struntar i alla plikter och bara vill njuta av livet här och nu.
Några rådjur betade på ängen och jag smög mig saaaaakta fram emot dom. De märkte mig inte, det var ett dike och ett träd emellan oss. Jag fick zooma in så långt jag kunde med kameran (24X).
Rådjur nr 3. Det kliade på ryggen tydligen...
Äppelfest hos flugorna! Undrar vem som är flugornas herre...?
Aha! Här är han...herr Geting.

Dagens citat:
En god vän är någon som kan anförtro dig alla sina problem - men som inte gör det.
(Okänd)

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Såna där äppelfester håller flugorna och getingarna på med i mina äppelträd också... Blir nog inte mycket kvar till koltrastarna i vinter... Den verkliga kungen bland krypen är nog tusan bålgetingen!? Igår när jag höll på att fota en fjäril kom en sån farande, och i ett huj hade den (likt en grizzlybjörn!?) slagit en mindre geting, och flög iväg med den. Eller om det var ett bi...? Jag hann varken se ordentligt eller fota, för det fick så snabbt.

Det är den "turnerande torson" som figuerar på mitt foto - den dyker upp på de mest oväntade ställen när man kollar mot himlen eller takåsarna i Malmö! ;-)

Anonym sa...

Vilken bra beskrivning=)

Usch för getingar..snart försvinner dom gudskelov..

Ha en goo kväll..kramen Ninni

soffie sa...

blä va äckligt med alla kryp på äpplena men va fina rådjuren är,
kul att se dem,
va bra bilder du tagit,
kram

Fröken M sa...

det är ju typikst, men rätt vad det är springer vi på varandra, och det ska bli kul att träffa min blogg-vän :)

Päron sa...

Äppel,Päppel,Pirum men fortsättningen har jag glömt....här väntar trädgårdspäron på att bli kokta.
Hösten är på intågande men den har sin tjusning med alla sina vackra färger.
Dina höstfoton kommer med all säkerhet att förgylla mina dagar!

Pytteälgen sa...

åh, vilka härliga beskrivningar Glasis! Fantastiska bilder! :D

kramar
Lisa