20 augusti 2010

Mot höst...

Å, vilken utsikt! Men det är bara fejk...ett foto som är påklistrat utanför ett fönster ;)
Men här är det ett riktigt gammalt fönster med tillhörande pelargon och allt!
Foto från början av september förra året.
Jag är en sommarmänniska, men hösten är inte så dum den heller, bara det är rätt varmt så trivs jag. Mörkret har jag inget emot, det kan vara ganska skönt att slippa ha "tvånget" på sig att man måste vara ute så fort det är soligt. Det jag har svårt för är kylan som kommer sen. Och snön...jag avskyr snö! Men jag hoppas att det dröjer länge innan det singlar ner vita helvetesflingor från skyn!

Patricia Cornwells bok om Scarpetta får idag respass tillbaka till bibblan, outläst...Den var långrandig och tradig tyckte jag. Så då läser jag helt enkelt inte ut den. I stället ska jag läsa den här:
Jag tycker om att läsa om Kina och Japan under det förra århundradet (eller förförra blir det väl, 1800-talet alltså). Ett hårt liv och ack, så annorlunda mot det vi lever idag. 

Dagens ord:
Sanna ord är inte alltid vackra, vackra ord är inte alltid sanna.
(Kinesiskt ordspråk) 

9 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Jo det börjar dra ihop sej till Höst..man ser det bland blommor och blader och luften börjar bli lite kyligare..ha det..Maria

Anonym sa...

Tycker precis som du...usch för KYLA!!!

Böcker som är tråkiga läser jag aldrig ut..dom ska fängsla mig.

Ha en sköööön fredag trots att den inte är speciellt varm..jo varm men blåsten är svinkall..usch.

Kramen Ninni

Anonym sa...

Ohh är det en flugsnappare...tack för det.
Jag hoppas verkligen den piggnar på sig..annars blir jag ledsen i ögat:(

Christoffer har gett den lite bröd..kanske den äter vatten har den också.

Kramen Ninni

soffie sa...

wow vilka vackra bilder,ses imöra:)då tar vi massor av stolpar

floosan sa...

Alla årstider har sin charm. Skönt med omväxling vore trist om vi bara hade sommar även om den årstiden är himla skön

Brummelibrumm sa...

Den otroligt vackra utsikten från det lilla påklistrade fönstret har just nu en jägare med sin lapphund i min före detta kära minihusvagn när det nu på morgonkvisten kikar ut genom fönstren och spanar på Nalle som ska lufsa förbi och få sig ett skott i pannan!
BJÖRNJAKT.........Mors lilla Olle i skogen gick, rosor på kinder och solsken i blick.....

Fröken M sa...

Som vanligt vackra bilder !!
Jag gillar faktiskt hösten, När kvällarna är mörka, man tänder ljus och myser inne under en filt =)

AnnaKK sa...

Ja, det är gott om man kan se några fördelar med varje årstid - även sommaren har ju sina nackdelar, om man ska hårddra det! ;-)

Fejkutsikten... Mmmm! :-)

Tidigare slank jag undan när folk riktade en kamera mot mitt håll, men det har jag faktiskt slutat med nu. Fotar jag andra, så får jag ju bjuda andra på chansen att fota mej - det är inte mer än rätt! :-D

Tänk om man på nåt vis kunde Googla fram sej själv på nätet, så man hittade eventuella bloggar man har råkat komma med i via att ha fastnat på ett hörn i nån bild eller så. Men vilka sökord skulle man testa med då!? Kärring + kamera...??? ;-)

Fröken M sa...

Jag önskar att jag hade kunnat göra det, men jag gick in på den där första vägen redan som barn och att vända tillbaka är tyvärr omöjligt...
mitt liv är just nu en dans på rosor och mina fötter är fulla av taggar ?!