29 augusti 2010

Solstaden Karlstad?

Min resa till Örebro igår började i ett regnigt Karlstad...jag cyklade ner till busstationen iklädd regnkläder och med plastpåsar på skorna! Sambon fick sen ta med sig de blöta kläderna till jobbet, annars hade de fått vara kvar i cykelkorgen...Jag åkte med Swebus "espresso", det tog bara 1½ timme!
Men bara nån mil österut såg det ut så här! Soligt och regnfritt! Och vädret blev bara bättre ju längre österut jag kom! I Örebro var det också sol, men lite kyligt, så jag var glad för min medtagna tröja...
Det är alltid roligt att titta sig omkring i en stad där man inte känner igen allt hela tiden. Jag måste besöka slottet någon gång också...
Det spelades Fia med knuff...det är mina blå pjäser som står här i boet. Men de har inte blivit inknuffade allihop, bilden är tagen när vi skulle börja. Vann gjorde jag inte...det gjorde sonen...
Micke och Emma i Örebro!
Mickes förlovningsring...av stål! Stilrent och snyggt...
Uuu...min "lilla" son är nu förlovad med sin söta Emma...jag blir så glad när jag ser dom ihop, de verkar trivas riktigt bra med varandra...

Sen bar det av hemåt igen och då hade det börjat regna...väl hemma i "Solstaden" blev det lite fest på Café August..men det blir en annan historia ;)

Dagens citat:
Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter,
min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.
(Nils Ferlin)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Örebro är en fin stad..har bott där i två år.

Ohh vilken vacker ring..

Vilken skillnad på väder...tur att du åkte dit=)

Ha en goo söndag, kramen Ninni

Marie-Louise sa...

Vilka fina bilder. Och vilken häftig kyrka eller vad det är, många torn.

Monica sa...

Staden Örebro kan jag inte påstå att jag känner till alls. De gånger jag varit dit har det mest varit shopping.

Ja du, vad ska man säga om detta eviga regnande i vår solstad?! :-(

soffie sa...

GRATTIS till dem,tjohej kanske får du gå på bröllop snart och bli farmor så småningom:_)
Ferlin han gjorde mycket bra han!
kramiz

Unknown sa...

Grattis med sønnen og hans utvalgte. Vakker ring!

Vakre ord fra Nils Ferlin. Minnes ikke hvem som synger, men nå har sangen i hodet mitt nå.

Ha en fin uke!

AnnaKK sa...

Det har kanske varit "Sola i Karlstad" så länge nu så någon högre makt tycker att det kan räcka!? Nu ska det regna lika länge! He!! ;-)

Skönt att det var bättre väder i Örebro, som för övrigt är en stad jag bara har rest igenom ett par gånger... Alldeles för många städer som man kan säga så om, förresten... Hoppas att man nån gång kan få tid och råd att besöka platser ordentligt!! :-)

Mysigt med förlovning!!! Grattis till dem! :-)

Ringlös sa...

Lite semester skadar aldrig, nya vyer ger energi för kommande stolpletardagar tror jag, eller va tror du?
Oj, sonen är förlovad och lever nu sitt egna liv! Va härligt!!!