15 augusti 2010

Blommor och te..

"Som en bro över mörka vatten.."
Bron över till Hammarö är riktigt snygg! Mini-Golden gate liksom...
En orm! Den måste jag ju stanna och fota..Men...där ligger ju ett torrt skinn också. Inte har den ömsat det nu? Hm...Och vi skrämde ner ormen i diket igen, för att ringla över vägen är ingen bra ide...
Fest! Tjoho! Liten K fyllde år i augustinatten.
Vägen hem var mörk och ljummen. Jag hade lite funderingar om vi skulle möta en älg eller bäver på cykelvägen, men det enda jag såg var små snäckor som pilade kröp sakta över vägen :D
Synd att jag inte gillar te...Eller det gör jag väl, men på morgonen vill jag ha kaffe, och när ska man dricka lite te sen då? Det blir liksom inte av... Men en chai latte kanske inte är så dumt..
Små bär(?) eller nåt i teet.
Kaffe, skorpor och en god (nåja...) bok. Ann Cleeves böcker är underhållande för stunden, som en modern Agatha Christie ungefär...
Vilda och tama blommor. De prickiga är tama, de blommar på min fönsterbräda just nu. Smithiantha och Narrhuva. Fina grejer det.. :)

Morgonens visdomsord:
Livet ger oss åter det vi ger åt andra
(Ivo Andric)

1 kommentar:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Jättefina !

Fint ordspråk, det tar jag åt mig.