22 augusti 2010

Kräftpest..nej, fest!

Jag kom iväg på kräftskivan på Västra Takene, Hammarö. Det blåste lika friskt som förra året! Och som tur var fanns det annat att äta än bara kräftor...
Vargtass:
 En liter hembränt,
2 lingon.
 OBS! Var försiktig med lingonen, det får ej bli för fruktigt!

Det fanns en hel del att dricka också om man ville. Men jag höll mig till min juice (duktig flicka!!)
Vargtass är en sorts snaps!
Min snaps...en 3,5% öl i ett snapsglas! Så kunde jag i alla fall vara med och skåla!
Den här sången kan bli hur lång som helst...tills nån tycker att det är dags att dricka ur! :D
Partytält är guld värt när det stormar på Hammaröa! Tyvärr hittade myggen oss i alla fall... Tur man var rejält påklädd!
Jag hittade SILESHÅR (klicka) på min upptäcksfärd runt stranden. Det är en köttätande växt. Jag tror inte att nån festdeltagare försvann under natten ;) Kanske dom äter kräftskal....? Eller förhoppningsvis mygg..
"När gäddera leker i vikar och vass och sola går ner bakom Sjöbloms dass, ja då är det våååår!"
Nej, nu är det ju höst..  Uhu...
Nu sjunker den under horisonten!
Himlen brinner över Vänern. Blåste gjorde det hela kvällen, dock. Jag kom hem vid tolvtiden, då hade jag fått nog av mygg, skrål och blåst. Men det var ju tur att det inte regnade!

Dagens ord:
Hemligheten med ett långt liv är att motionera, hålla sig sysselsatt och att inte dricka för mycket. Men inte heller dricka för lite!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm vilka vackra bilder på solnedgången! Cyklade du till Takene?? Är ju en bra bit för dig.

Går bra att skåla i alkoholfritt också om inte annat känns det toppen dan efter=)

Finns det köttätande växter på Hammarö??
Häftig är den.

Ha en skööööön dag, kramen Ninni

Anonym sa...

NIX blir inte vitt utan rött=)
Men frågan är om dom kommer att mogna i år??

Kram Ninni

Fröken M sa...

jag vet precis vilken bil du menar !! haha !! Helt sjukt att den ens går frammåt, men samtidigt verkar de ha så himla kul när de åker runt i den ( och han som oftast kör som säkerligen är en bra bit över 50 tror fortfarande att han är 20... )
HEL-FESTLIGT !!!
( och därmed kan jag bara hhoppas att han inte är din man eller likande *fniss* )

Härligt med kräftfest !! Kram

Virusea sa...

DUKTIGA KÅVEPENINFLICKA!!!!!!!!!!
Bara lite folköl gör nog inte borrelian svårare....

AnnaKK sa...

Helt i ordning med "Dagens Ord" har jag nyss intagit ett glas rött - det var minst en vecka sen sist, men idag smakade den äntligen GOTT igen! :-) Och jag är övertygad om att det gör gott för hjärtat också. Och visst innehåller vin en massa C-vitaminer och antioxidanter också!? Borde baske mej jämställas med hälsokost!! ;-) Men vargtass tror jag snarare får klassas som ett decinficeringsmedel!? Hm... (Hur nu det ordet stavas!?)

Skönt att det bara blev myggbett på festen. :-) Så vida det inte var malariamyggor, vill säga!? 8-X

Anonym sa...

Glömde säga: Superfin solnedgång du/ni fick se!!! Underbara foton! :-)

/AnnaKK

soffie sa...

wow vilka underbara foton du tagit ,det blev en lyckad fest trots storm;)
men vargtassen skulle jag ej vilja testa gillar ju el lingin (L)
kloka ord!

Fröken M sa...

Racer-cykel kanske :) Inatt har det hur som helst varit lungt på raggar-rundan och solen skiner. Idag blir en BRA dag :)