02 augusti 2010

Jag muttrar bara...

Min lilla cykel hade tappat andan! Bakhjulet hade varit platt i flera dagar, och däcket var lite slitet så jag bestämde mig för att byta. Jag brukar lämna in det hos min cykelreparatör (som är billig och bra) men nu hade han semester. Och jag KAN ju själv! Lätt som en plätt, hähä...
Men...ibland går det inte som man tänkt sig..en mutter fick jag upp, men den andra..jäklar vad jag slet. Och svor. Men det hjälpte ju inte. Sprayade med 5-56 (som är bra mot det mesta!) men näe..mutterhelvetet var så hårt åtdraget av nån! Och det var inte jag som gjort det! (Antagligen cykelreparatören..)

 Det var bara att vänta på att sambon skulle komma hem. Och han bara - knöck - så var den loss...men den satt hårt, det medgav han! ;) Och min armstyrka är inte vad den har varit...
Men sen gick det åt en ny slang som det blev hål på när någon (inte jag) skulle trycka in däcket i fälgen...
Till slut (med mycket möda och stort besvär) fick vi på däcket och JAG skruvade fast muttrarna som jag vill ha dom! :D Jag är rätt händig, men ibland har jag inte styrkan bara...
Men nu är cykeln (och jag) nöjda!
Räkna humlor! (det går att klicka upp bilden..)
Här är det lättare att räkna.. ;) De gillar lammöron!

Dagens ordspråk:
Med ett sjysst järnrör slår man hela världen med häpnad! (Socker-Conny)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastiske bilder!

mammakero sa...

HAHAHAHA!! Jag kan själv...inte... typiskt! Att byta däck kräver starka armar och kraftiga nypor minsann!
En pessimistisk tanke:
Om livet är glatt, är du nog ute på hal is...

Renee sa...

Typiskt när man ska göra något själv och så stupar det på att man inte har den kraft man behöver. Jag vill också göra saker själv.

soffie sa...

va bra att ni fixat cykeln,
å¨va bra bild på humlan.
kramis