15 augusti 2010

Säg hej till

min nya kaffemugg! Jag har inte många muggar av samma sort..
Kunde inte motstå denna ljufliga turkosa mugg!

Tipspromenad företogs idag tillsammans med Sofie och hennes familj. Det handlade om RYMDEN, och inte visste jag att det var tre personer som åkte upp i rymden den 16 juli 1969. Två av dom landsteg på månen (Buzz Aldrin och Neil Armstrong)  medan en person var kvar i omloppsmodulen hela tiden, Michael Collins. Han fick bara vara chaufför, liksom.. :D
 
Inte Michael Collins..

8 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Det var tider det, då var jag i Spaniens heta sol, fast det var lika varmt hemma i Sverige. Den 20:e Juli gick de på månen. För just den dagen träffade jag min dåvarande man, som numera är mitt X.

Ett minne som varar livet ut. Lindshammars Glasbruk gav ut en månhalva med datumet, det har Dennis i sin ägo.
Kul att bli påmind. Kram Mi

floosan sa...

vilken läcker kopp, vart har du hittat den?

AnnaKK sa...

Jag har typ två stycken av varje vardagskopp/-mugg, så det är lite blandat här också. :-)

Jag var ju inte ens tre år när amerikanarna åkte till månen, men jag minns det! Tv-sändningarna, alltså - namnen på gubbarna fick jag lära mej långt senare, och det vet i sjutton om jag hade kläm på hur många de var... Skadar inte att friska upp minnet/kunskaperna lite då och då! :-)

Svar: Jo, helt klart flyttade han med fåtöljen. En stund senare plåtade jag honom nämligen igen, och då satt han mitt på torget istället! :-D (En flytt på 20-30 meter).

mimmi sa...

Ja jag såg att det handlade om rymden på tips promenaden idag :) Vi kom dit runt tolv idag och gick en runda inne i skogen.
Hoppas att kaffet smakar gott i den nya muggen ;)

soffie sa...

ja jisses va trist att ej få gå ner å hoppa på månen då han ändå var så nära,;)
kul var det idag å vi ses till helga!
fin mugg du har köpt

soffie sa...

du hade glömt Spanien på listan du va ju där i vintras;)

Fröken M sa...

Fin mugg ! jag gillar lite varriation i köksskåpen och blandar oxå gärna färger och modeller ! Idag blir det en tur på stan för oss =) ha det bäst kraam!

Amanda sa...

Fin!