23 november 2010

Dä blåser i träa ida!

Igår var det en jättetjusig fullmåne här utanför! Det var ju lite molnigt, men den lyste igenom så vackert. Bilden är dock från förra året ungefär samma tid...(jag har ju planer på att klä mig varmt och sätta mig på balkongen med kamera och stativ...men än så länge ligger planerna på is..så att säga)

Igår tvättade jag i den tvättstuga som hör till detta huset, den ligger i huset mittemot. Det var rätt nya maskiner och ett stort och fräscht torkrum! Men vad folk städar tvättmaskiner dåligt.. :( Jag fick ställa mig och gröpa ur en massa gammalt tvättmedel ur facken...att de går att ta loss och göra rent är det nog ingen som har upptäckt! :P Nästa gång ska jag städa ännu mer noggrant innan jag tvättar.

Vaktmästaren har varit här idag med en ny skärbräda, nya ringklockor (nu hör jag när någon plingar på. Tror jag ;), lagat en bit lös golvmatta och försökt laga toalettlåsen. Fördelen med att bo i hyresrätt. Jo, han fixade till varmvattnet också så det blev lite varmare i dusch och kökskran! :) Jag är kanske liiiite piggare idag, men det är mest på förmiddagen, eftermiddagen och kvällarna är jag seg fortfarande. Men snart får vi hem köksbordet och stolarna (tack Ewa) och på torsdag kommer våra nya sängar! Tjoho! Då kan vi möblera klart som vi (tror) att vi vill ha det. ;)

Här blåser det rejält och är några minusgrader, men jag trotsade polarkylan och gav mig ut per cykel för att köpa en liten hammare! På Biltema för 19 kr. :)
Dagens ordspråk:
Det är bra med ett öppet sinne, men inte så öppet så att hjärnan faller ur!
(Okänt ursprung)

2 kommentarer:

Susanne sa...

Här är det inte blåst...här är det storm :-/

mimmi sa...

Så du vågade dig ut idag också :) jag har nästan precis kommit hem från en promenad och ja det blåste ..men där jag gick på cykelvägarna i skogen .. där var det lite lä :) Jag såg inte röken av någon ekorre idag .. till och med de tyckte kanske att det var lite för ruggigt väder :)