10 november 2010

Minns i november…

 

den ljuva september..Ja, då fanns i alla fall ingen snö! Jag kan inte för mitt liv begripa hur man kan gilla snö! Halt blir det när de plogat så man får hasa sig fram trots gummisulor på skorna. Cykla kanske skulle gått idag, för de hade plogat cykelbanorna, men jag vågade inte chansa.

skal 

Frostiga bananskal på ett ställe där spåret har kallnat…och en blek sol som går ner i sydväst.

snurr

Snurrigt är det i lägenheten nu…massor av banankartonger som står och väntar på att få bli burna…och jag går runt som en osalig ande och bara väntar på att få börja flytta! I natt drömde jag att sängen var monterad och jag låg på min nya madrass…men så vaknade jag med ont i ryggen! ;)

 blom

Men min Törnrosas kjortel hänger med än! Trots frost och snö! Kanske ska jag inte klippa ner den, utan ta med den och ställa den på balkongen? Tror inte den tål en hel vinter ute, men det skadar väl inte att prova?

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Eller så får du sälja blomman dyrt till den som ska ta över lägenheten!? ;-)

Väldans tjusig är den iallafall!!! :-) Passar kanon ihop med snön, förresten! Det vita framhäver den verkligen maximalt. :-D

Nostalgiga sa...

Ja, tänk va åren går...då var han ytterst pytteliten och fick ha dockkläder! Vilken storlek har "drasuten" nu?????

Fy för snön, bara till besvär. Cyklade till knalleland idag med livet som insats!

Lambergsfrua sa...

Nähä du, om snö tycker jag INTE, sen får folk säga vad de vill om att det blir så ljust och fint ute. Struntar jag i. Det blir halt och eländigt. Det är dubbarnas och broddarnas årstid och det är inget att glädjas åt. Suck.
Din blomma är fantastisk! Överge den bara inte. Kanske den kan få vara inackorderad till våren hos dem som flyttar in ;)
Ha en skön kväll!
Varm kram!

mimmi sa...

Jag tycker du skall pröva ..eller så kan du kanske ha den inne? Att gå i väntans tider .. det är otroligt jobbigt .. en minut känns som en timme ibland :)
Jag tror jag har kommit på att du inte gillar vinter ;)

Anonym sa...

Men tror du blomman fixar det?? Kan du inte ta in den??

Förstår att du vill flytta nu..är såå jobbigt med alla kartonger som står över allt.phu.

Ha det..kramen Ninni

soffie sa...

tycker du ska ta in den för guu va den är vacker,
usch jobbigt att bo bland alla kartonger men snart packar du upp dem å får fint igen,
kram

jennifer sa...

men snö är väl trevligt?! det är ju mysigt och sitta inne och se snö!