24 november 2010

Trådlös, inte rådlös!

Man ska aldrig slänga någonting tydligen...och det gjorde jag inte heller med alla gamla sladdar jag hittade när jag packade! Den här hade jag användning för idag när jag försökte koppla in mina nya trådlösa hörlurar! Den lilla kontakten (en 3,5) som var med fanns ingen motsvarande ingång på tv:n till. Så jag rotade lite i sladdgömman och hittade denna, tog loss de röda och vita och det var hanar i båda ändarna som det skulle vara. Kopplade in dom på tv:n och voila! Varde ljud! I lurarna. Så nu kan jag sitta på morgonen och lyssna lite på tv:n om jag vill..alla program är ju inte textade och absolut inte direktprogrammen. En sån tur att jag inte slängde dom här <3

Sen har jag spikat lite mer kabel runt väggen..och DET mina vänner tycker inte min rygg om. Jösses...men nu är det bara några meter kvar och det kan jag inte ta förrän vi har möblerat klart. Och i morgon kommer sängarna! Sa affären iaf! Så sen får jag sisådär 120 cm..och sambon 40cm. (Fast han får en ökning med 100% och jag bara med 20%...  eftersom han enligt egen utsago hade 20 cm förut och jag hade 100 cm!;)  Det låter som ett kapitel ur Hej Matematik! :D " Om person 1 har si och så mycket sängplats och...."! Hihi...

7 kommentarer:

mimmi sa...

ha ha .. ja det är inte lätt detta med plats .. jag har 20 centimeter resten har maken :)
Det var ju jätte bra att du kunde fixa till det så du nu kan sitta och lyssna på tv :)

mammakero sa...

HAHA! Jag spar på allt, tills inget får plats. Då gör jag ett röj och slänger hej vilt. Så går det ett litet tag och så behöver jag något jag slängt... Typiskt nog har din variant inte hänt än...

soffie sa...

vilken tur du fick ordning på det så du kan höra ordentligt nu,
hoppas du ej fryser för mycket nu i kylan brrr va kallt det varit,
må gott

Lambergsfrua sa...

Du jobbar på med sladdarna som om du vore utbildad tekniker eller elektriker - jag är impad ;)
När MiML och jag skulle gifta oss köpte vi nya sängar, som levererades hem till oss i förpackning(jodå, vi var sambor, fast det inte var särskilt accepterat på 60-talet). Vi packade va allt kartong och allt papper - men det fanns inga ben med! Dem hade man glömt ta med från möbelfirman. Så första natten låg sängbottnarna direkt på golvet - ingen risk att ramla ur i alla fall ;)
Varma kramar!

AnnaKK sa...

Ska snart kravla ner i 160 cm säng till fult förfogande - för sista kvällen i den här raden av vardagar. I morgon kväll kommer maken hem igen, och då får jag väl nöja mej med 80 cm "bara" framtills på söndagkväll. Å andra sidan är det inte mer än så jag kräver - däremot ska jag högst ovilligt lämna i från mej ett av täckena! Dubbla är ju så-å-å skönt när det är kallt. <:-)

Natti!!

Anonym sa...

Ja, sängen är nog rätt ful, om man studerar den ingånende - men jag har den till fulLt förfogande, och inget annat! :-D

/AnnaKK

E i söder sa...

Oj, så tekniskt begåvad du är!
Hm, här är det både sladd+rådlös.....innanför skallbenet!

Jag sover utmärkt på 160 cm bädd,
vilken lyx!Så sant så.