20 november 2010

Skatprat

Liten bildserie om "min" skata...uppe t.v. sitter den i godan ro och blickar ut över nejden. Bild två: Det blåser så stjärten viftar! Bild 3: Nu funderar den på att sticka! Bild fyra: Störtdykning mot marken!

Det är inte världens bästa kvalisort på bilderna...tagna med Nikon P90 ut genom ett inte alltför välputsat fönster. Och inte i alltför bra ljus heller. (Jag gjorde om bilderna i sv/vitt och märkte ingen skillnad! :DD
Lite halt i snön på taket...mycket ISO på här tydligen. Eller om det är det mindre rena fönstret. En kombination förmodligen ;) Och jag går INTE ut i polarkylan (+1) ;) Det får bli till våren. Eller så får jag ta på mig ordentligt nån dag..när det är bättre ljus. Men lite roliga är väl bilderna iaf? :)))
Fångad av en stormvind! Med mat i munnen!
Hehe...trodde han ja. Men jag ska inte skvallra, jag lovar. Det är bara jag och skatan som vet nu! De gömmer mat under snön på taket mitt emot.

4 kommentarer:

mimmi sa...

Va bra att du kan hålla det hemligt så skatan kan ha det i lugn och ro :)
Det var roliga bilder och jag tyckte det blev bra bilder .. för jag har också försökt att fota genom ett fönster idag och det GICK inte alls så bra .. så ingen av de bilder kunde jag använda :)

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Skatkompis - det är säkert inte det sämsta man kan vara, eller ha! :-) Skator lär ju vara väldigt intelligenta varelser dessutom, så lyckas du bli ännu närmare bekant med din kan ni säkert ha nåt slags intellektuellt utbyte också framöver - fast då får du nog sluta smyga på den bakom glasrutorna först, förstås! :-D

Härliga foton på den, hur som helst!!! :-)

mammakero sa...

Du är verkligen en överdängare i att fånga bevingade varelser på bild! Och sen att få till snitsiga pratbubblor!
Jag skrattade åt min sista fågelbordsbild, man ser ett fågelbord och skymtar en suddig vit fågelstjärt bakom...
Jag är inte lika bra på bevingade varelser...
Svartvita bilder funkar perfekt till skator.... i snö!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hur har Du lyckat fånga en skata på bild, jag har försökt, men den flyger alltid iväg just när jag ska trycka,den digitala jag fick,tar för lång tid, så då får jag den inte alls synlig.Tar jag med mobilen, syns det bara en liten prick, svart+vit.
Jätteduktigt !vad Du kan !

Kram Mi