24 november 2010

Gnäll-O

Efter att ha ventilerat dödsstraffet (som tack och lov är avskaffat i Sverige sedan 1921) med min sambo kom jag att tänka på dem gamla goda skampålen och de straff som kunde anknytas till den nu. Stora torget vore en bra plats för denna allmänna beskådan och eftertanke. Det skulle stå en skylt där också som visade vad de var dömda för.

T.ex.

* Inte rengjort facken för tvättmedel i allmän tvättstuga

* Hängt upp adventsstjärnor och stakar en hel vecka för tidigt

* Pratat högt i mobiltelefonen på bussen

* Gått i bredd på cykelbanan

* Inte lämnat tillbaka låneböcker i tid

Det finns säkert fler orsaker till att förtjäna detta straff! ;)

6 kommentarer:

Thorbjörn sa...

Helt klockrena domar!
Mera sånt! ;)

AnnaKK sa...

Tur man bor på vischan och utom (in)syn(s)håll från närmaste grannarna - för på söndag är det väl definitivt "dödsstraff" på att inte ha tända adventsljus-grejsimojser i fönsterna!? 8-X

Förkortade förmodligen mitt liv med några minuter eller nåt här innan, när jag var ute och slet en stund med snöskyffeln. :-/ Det var tungt... Inte snön, men eftersom marken under den inte är frusen så körde man ju gång på gång fast i än singel och än gräsmatta... Pust!!

Borde vara blå himmel, förresten, som här på bakgrunden i din blogg! :-) Men det är det inte, och det snöar alltjämt små "fnök" - eller om det är som det yr omkring från tak och träd i blåsten...?

Funderar på om jag kommer att komma upp för backen med bilen - vägen är ju inte plogad och däcken inte dubbade... Skulle egentligen behöva ta mej en sväng till jobbet och kolla läget där... <:-) Kanske gör ett försök om en stund... Något spännande bör man väl förta sej varje dag!? ;-)

mimmi sa...

Det var en väldig bra ide . :)

Madame Snärt vid sitt vattntorn sa...

Skampåle låter förträffligt bra för de som inte sköter sig.
Att bli piskad offentligt bör också införas men inte för machosister....de ska istället få piska någon syndig människa!
Så talar en sann sadist! ;-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Hade säkert fått stå där hur många gånger som helst..till allmän beskådan för mina galenskaper
Ha det..Maria

Susanne sa...

Skrattade först men sen kom jag på den där låneboken som ligger hemma...hmmm.. :-)

Svar: Min katt gillar torr snö men inte blöt...haha.