18 november 2010

Gässen flytta?

P1050315
Jag bar en hel del men inte denna! ;)
P1050321
Vi bor i “The House of the Rising Sun”! Härligt med sydostläge, man ser solen gå upp…
P1050319
Lite kaffe och smörgås måste man ha! Jag måste ha gjort av med en hel del energi…är hungrig rätt ofta. Inte så vanligt annars…
P1050323
Och nu är det bara resten kvar…alla pryttlar som jag inte vet var jag ska lägga. Sambon har inte så mycket “överflödiga” saker, så han är redan uppackad….Men alla pennor-sudd-gem-små papper-lypsyl och diverse annat jox..puh, var ska jag ha det? Men det löser sig nog efterhand…men det tar sin lilla tid…
Vi har skapat en återvinningscentral i en garderob! Där man kan slänga in papper, glas, plast och metall. Fast sen får vi ju bära ner det till sopgården, gubbarna kommer ju inte upp och hämtar det ;)
I morgon blir det en sväng till Ikea. Det känns som om det finns lite saker där som jag behöver ;) Små lådor t.ex. :D

Dagens ordspråk:
Flirt är ett försök att leka med elden utan att brinna upp.
(Maria Perschy)

5 kommentarer:

soffie sa...

ska bli spännande att få se hur det ser ut i din nya lägenhet!va skönt med morgonsol:)

mimmi sa...

Det är mycket jobb och mycket att sätta in på rätt plats när man har flyttat .. det är då man upptäcker hur mycket skit man faktiskt har ;)

mimmi sa...

Jag tror du är den enda som har upptäckt det ekorre huvud som dyker upp längst ner :)
Bra gjort av dig :D

AnnaKK sa...

Inte IKEA på en fredag - och absolut inte på en lördag och söndag, om du frågar mej! ;-) Klockan 19.00 en vanlig måndag- eller onsdagkväll är däremot helt okej. :-)

Men hoppas du får tag i det du skulle ha, för behovet finns ju uppenbart!

Sen får ni väl smyga er ut nån natt och såga ner det där trädet som står mellan er utsikt och soluppgången!? :-D

Susanne sa...

Härligt att vara på plats, småplocket kan man ju ta lite efterhand... om man inte är som mej och MÅSTE göra allt på en gång...haha.

Ha en skön (och lugn) lördagskväll!
Susanne