10 november 2010

Long time ago

Idag för 33 år sen var det ingen vanlig torsdag (idag är det onsdag, men då var det en torsdag). I alla fall inte för mig. Eller min nyfödda son. Han var ytte-pytte-liten och skulle egentligen kommit till världen först i december. Jag har tänkt på vilka bilder jag har från den första tiden, och det är inte många…och absolut inga från förlossningen! Herregud…vem vill ha det? Men jag ser på TV hur de står och filmar och har sig, huuu…Men jag har inga bilder på honom förrän han är några veckor, varför vet jag inte. Kamera hade jag ju då med, men jag hade väl fullt upp med att försöka komma in i någon slags mammaroll så att fota fanns inte i min värld. Digitalkameran var ju inte uppfunnen då, man hade en rulle film rätt länge och slösade inte med bilder i “onödan”.

Men nu tar jag ju desto fler:

micke

En sån liten tröja…hehe…den växte han ur rätt snabbt faktiskt!

Dagens citat:

Jäkta inte. Oroa dig inte. Du är här bara på ett kort besök. Så glöm inte att stanna upp och lukta på blommorna.

(Walter Hagen)

6 kommentarer:

Daniel sa...

ååååh sött, grattar din son!

AnnaKK sa...

För 19 år sen var det ett "måste" att fotografera under förlossningar, trots att det var analogt som gällde! Tiderna förändras minst lika snabbt som barnen växer upp! ;-)

Grattis till 33-åringen! (Eh...? Var det inte en sån som figuerade ett tag i Palme-utrednignen...?? Hm...)

Förövrigt så hoppas jag att ovädret i dina trakter är på väg bort - och ni får hjärtans gärna ta över mitt o-väder istället... :-D

mimmi sa...

Grattis till din son :)
ja han har växt en del sen dess :)
Jag har inte så många kort från när mina var små ..det skulle jag vilja ha haft nu :)

Fröken M sa...

Ett jätte grattis till din son !
Jag förstår att snön inte är så kul när man cyklar men för en som alltid går är det super mysigt !

Susanne sa...

Svar: Ja, det är klart att Svea är en surikatt...haha.

EVA / whiskyochchampagne sa...

GRATTIS till både mor & son !!!

Ja de växer de små liven...min äldste, 26-åringen, gifter sig till våren...i TOKYO ! Och morsan får/kan inte vara med :(...men vi tar en jättefest sen när dom kommer hem !

***
KRAAAM EVA