18 november 2010

Lista…

Lista från internet…orkar inte skriva nåt annat…

Sådant du redan gjort

Sådant du skulle vilja göra

Sådant du inte har gjort och inte vill göra

1. Startat din egen blogg (japp! Två år sen nu..)
2. Sovit under stjärnorna (ja, tyvärr)
3. Spelat i ett band
4. Åkt Hurtigrutten
5. Sett ett stjärnfall (Ja! Fast inte igår tyvärr…Leoniderna…)
6. Rensat ut mer ur gömmorna än du egentligen vågat (deeet har jag nyss gjort!)
7. Pilgrimsvandrat
8. Bestigit ett berg (Etna, räknas det?)
9. Hållit en brännmanet i handen
10. Sjungit solo
11. Hoppat bungyjump
12. Besökt New York
13. Sett ett åskväder till havs (det vill jag se fler gånger)
14. Lärt dig själv ett hantverk/konstform från början
15. Adopterat ett barn (bara fadderbarn, men ändå…)
16. Varit matförgiftad
17. Sett Berlinmuren före fallet
18. Odlat dina egna grönsaker
19. Sett Mona Lisa i verkligheten
20. Sovit på nattåg (Jösses vad många nattåg jag sovit på...senaste var på väg mot Lissabon uppe i bergen från Baskien…kallt som satan var det)
21. Haft kuddkrig
22. Liftat
23. Sjukanmält dig när du var frisk
24. Byggt en trädkoja
25. Låtit en kalv suga på din hand
26. Badat naken i havet eller i en sjö (Faktisk. Länge sen dock. Jag var inte heeeelt nykter då. 1975. )
27. Sprungit ett maratonlopp
28. Åkt gondol i Venedig
29. Sett en sol- eller månförmörkelse (På Teneriffa! Jag till sambon: ”Men va fan konstig månen ser ut! Ska den va sån här nere?”
30. Sett en bastuflotte på älven
31. Slagit helrunda i brännboll
32. Varit på kryssning
33. Sett Niagara-fallen i verkligheten
34. Stått tjugo meter från en levande björn (i en djurpark…)
35. Varit på en tyst retreat (skulle inte funka en längre stund…)
36. Lärt dig själv ett språk (Jag kan lite av många språk! Fast rövarspråket har jag lärt mig själv…)
37. Haft tillräckligt mycket pengar för att känna dig nöjd (jajemän!)
38. Sett det lutande tornet i Pisa i verkligheten
39. Klättrat på en bergvägg
40. Sett Michelangelos David i verkligheten (nä, men Pieta!)
41. Sjungit karaoke
42. Badat i en varm källa
43. Betalat ett mål mat åt en okänd
44. Besökt ett afrikanskt land söder om Sahara (ligger Marocko söder om Sahara..?)
45. Tagit en månskenspromenad på stranden
46. Åkt ambulans (faktiskt aldrig…)
47. Fått ditt porträtt målat
48. Varit på djuphavsfiske (japp! I Varberg för hundra år sen eller nåt..)
49. Sett Sixtinska Kapellet i verkligheten (neeeej! Men jag var ju precis bredvid i Peterskyrkan…)
50. Varit högst upp i Eiffeltornet (eller…njae…inte ända högst upp…men NÄSTAN!)
51. Snorklat eller dykt
52. Kissat i regnet (nääää….varför då???)
53. Lekt i leran
54. Varit på drive-in bio
55. Varit med i en film
56. Besökt Kinesiska Muren
57. Startat ett företag
58. Tagit en lektion i kampsport (bara lite självförsvar!)
59. Besökt Ryssland
60. Arbetat i ett soppkök
61. Sålt scoutkakor
62. Varit på valskådning (japp!! Utanför Teneriffa! Och vi såg en massa valar. Inte stora, men valar var det!)
63. Fått blommor utan anledning (fast deeeeeet var längesen)
64. Gett blod (snarare fått…)
65. Hoppat fallskärm (nänänänänänänänä)
66. Besökt ett koncentrationsläger
67. Skrivit ut en ogiltig check
68. Flugit helikopter
69. Sparat en favoritleksak från när du var barn
70. Sett norrsken(Japp! I Finland för mycket länge sen!)
71. Ätit kaviar (urk..)
72. Sytt ett lapptäcke (litet)
73. Snickrat en låda
74. Ridit en töltande islandshäst
75. Blivit avskedad
76. Sett vaktombytet i London.
77. Brutit ett ben (inte brutit nåt annat övht...)
78. Suttit på en accelererande motorcykel
79. Sett Grand Canyon i verkligheten
80. Fått en bok utgiven (alltså….inte jag, men jag har illustrerat lite…)
81. Ställt ut ett konstverk
83. Strövat i Jerusalem
84. Varit med på bild i tidningen
85. Läst hela Bibeln (haha, nä, inte hela faktiskt. Men jag är rätt bra på citat ur den…)
86. Sett Manneken Pis i verkligheten
87. Slaktat och berett ett djur (bara en fisk!!)
88. Haft vattkoppor
89. Räddat någons liv (öööh..det beror på hur man ser det. Men egentligen – ja.)
90. Varit stödperson eller stödfamilj för någon
91. Mött en känd person
92. Gått med i en bokklubb
93. Förlorat någon älskad (alltför många…)
94. Fått barn
95. Bott på af Chapman (det renoverades när jag var där! Men jag bodde strax bredvid)
96. Simmat i Döda Havet
97. Varit med i en rättegång
98. Ägt en mobiltelefon
99. Blivit stungen av ett bi (jag har kvar ett ärr än…på låret.)

4 kommentarer:

Skatan sa...

Och jag har läst din ... nu :-)

Och jag tänkte inte på det ... att också jag stått några meter från en levande björn. Vem har inte varit på Skansen och på Kolmården?

Kul var det i alla fall.

mimmi sa...

Men kors i taket .. fick du inte skriv kramp nu :)
Jaså du har badar naken ;) du har gjort en massa som jag inte har varit i närhet av att göra .. att åka hutig ruten ..det skulle jag gärna vilja få uppleva :)

AnnaKK sa...

Oj, det var mycket gjort här - och en del spännande saker på G också, eller hur man nu ska uttolka det hela. :-) Säger som Mimmi; jag vill gärna åka Hurtigrutten nångång.

Anonym sa...

Va härligt att du är flyttad nu..kan tro att det känns bra=)

Läste hela listan fanns saker som jag gjort som du inte hade gjort=)

Ha en goo kväll.kramen Ninni