02 november 2010

Fruktstund!



 Någon som är sugen på ett äpple? Jag vet inte vilken sort detta är, men min favoritsort är Cox Orange, ett vinteräpple som är precis lagom söt/surt. Äpplet ovan rekommenderar jag inte till mellanmål...det är alldeles för "degigt" ;) Det härstammar från min kreativa trolldegsperiod! :D
Fruktsallad!

Jösses vad det regnar idag... För en stund sedan var Myrorna här och hämtade köksbordet, våra köksstolar och mitt gamla databord. Och en kasse böcker. Vi ska snart få ett mindre köksbord och det är inte alltid second-hand-firmor kan komma med kort varsel och hämta saker. Men vi har ett matsalsbord också, så det går ingen nöd på oss! :D

Tjejen som bor i trean håller på att flytta nu...hon ska flytta in i detta huset. Så fort hon är klar så kan vi få börja flytta...det ska bli skönt att få sätta igång, det är inte mycket man kan göra just nu. Ingen idé att packa ner en massa saker som sagt. Tålamod är inte min starka sida ;) Men jag fördriver tiden med att läsa:
Flickan i floden av Stephen Booth, ännu en Minotaurdeckare som var mycket bra!
Nu ska jag läsa Karin Alvtegens senaste, En sannolik historia. Och så har jag Phillippa Gregorys Den vita drottningen som väntar!

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Vilka fina trolldegsbakverk! :-) Jag hade en period när jag pysslade små kylskåpsmagneter av cernitlera... Och några dockor blev det också, förresten (huvud, händer och fötter av cernit).

Här har det nöjt sej med att duggregna idag, så jag for faktiskt iväg några timmar. Men det blev mer shoppat än fotat, får jag erkänna! <:-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Trolldeg..vikka minne som poppade upp i huvudet..ser att du var eller är en baddare på trolldeg..mina brukade se ut som..just det..en trollig deg..
Att vänta på flytt..otåligt..men snart...ha det..Maria

Helene sa...

Här har det regnat hela dagen oxå = /
Man blir så trött !!
Ha en mysig kväll.
Kram Helene.

Monica sa...

Vet inte var min kreativitet har tagit vägen - spårlöst borta. Jag höll på med allt pyssel förr och älskade det - nu kvittar det liksom. Lite trist, kanske... eller inte ;-)

Vill bara skrika rakt ut en dag som denna - grått, blåsigt, regnigt å bara för jä**igt helt enkelt. Jag skulle lätt kunna gå i idé nu - tungt är ordet. Men det kommer väl en vår ;-)

mimmi sa...

Det var ju jätte fina äpplen och annat du har gjort här :)
Tålamod .. det vet jag inte vad är om jag skall vara ärlig :)
Svar: jag lekte i ett bildprogram som heter Paint Shop Pro (PSP ) -. det är inte många som vet vad det är . men det är ett kanon bra bildprogram :)
Det är precis som med kameror .. alla vet vad Canon är men Sony är det inte lika många som vet om ...än

AnnaKK sa...

Apropå små "julgranar", så hade jag en kompis för 15-talet år sedan som bodde i en etta tillsammans med sin kille och några smådjur (typ kaniner och marsvin). Där fanns det inte heller plats för någon gran till jul, men hon julpyntade största krukväxten (en benjaminfikus) istället och det såg hur mysigt ut som helst. :-)

Noll julkänsla här idag, förresten... Regnet står som spön i backen! <:-I

Anonym sa...

Mmmmm älskar frukt. Bäst är saftiga, söta grekiska eller spanska apelsiner. Eller mogna (märk väl mogna) mangos, äpplen med bitmotstånd, galia-meloner och bananer som inte mognat i affären. Så vackert det blir på foto.