21 november 2010

Dag 12 - what´s in your bag.

Min väska, ja. Det är ingen liten chic damväska precis. Det är en röd/svart ryggsäck som börjar bli utsliten efter några års flitigt nyttjande. Dragkedjan går bara att dra åt ett håll (och iofs räcker ju det ;) och under så börjar det fransa upp sig små hål...

Men vad jag har i den:

Bakre fack:
-Plånbok
-Cerat (honungssmak fast vaniljdoft. Biologiskt)
-En rosa minificklampa
-Ett blått plastfack med tandstickor
-Ett gammalt kvitto
-En Relivtablett

Sidofack:
-Mobil
-Kamera alt. Glasögonfodral

Inuti:
-En plastpåse. (ifall jag handlar nåt som inte får plats i ryggan)

Dagens ordspråk:
Där skatan bygger bo har bonden ro
(Svenskt ordstäv)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ett gammalt kvitto kan ju vara bra att ha=)

Ha en sköön söndag när du studerar skator!

Kramen Ninni

Susanne sa...

Svar: Haha, Svea får stå ut med lite "konkurrens"

Såg att du beskrivit innehållet i din handväska, kul, jag har funderat på att ha en slags "bildutmaning", jag tar en bild på mitt innehåll och utmanar mina läsare att göra samma sak, kan det vara en kul idé tror du?

Ha en toppensöndag!
Susanne

soffie sa...

hoppas du har en mysig söndag,jag ska gå tipsis sen får se om jag kan nåt,
kram

Lambergsfrua sa...

Nåt gammalt kvitto har jag inte i väskan, däremot en plånbok med diverse innehåll förutom pengar. En "lyckopeng" som alltid ligger i pengafacket - present från Svärsonen för länge sen. Foto på barn och barnbarn, telefonnummer till dem (om mobilen kommer bort, körkort, kreditkort och visitkort (!)
Väskan innehåller en kam, en öppnad förpackning pappersnäsdukar, en påse cappuccinopulver och sacketter och min kalender!
I jackfickan finns pappersnäsduk, reflex, "nyckel" till mina vinterkängor med broddar - och kameran!
Gillar dina skatfoton! Hoppas du får några nya skator att fotografera från din nya bostad:)
Varma kramar!

mammakero sa...

En del skulle säja, visa mej innehållet i din väska och jag kan tala om vem du är... Nåja, jag kan inte tala om vem du är på väskinnehållet!
Jag har 2 väskor. En till och från jobbet och en privat. De skiljer sej markant åt i innehåll. Om jag skulle göra denna redovisning, skulle jag inte veta vilken väska jag skulle visa... För precis som Susanne sa i en av kommentarerna här, har jag funderat på att göra en bildvisning av innehållet i väskan, men som sagt inte kunnat bestämma VILKEN väska jag ska visa.

mimmi sa...

i min väska finns det bara kamera och vatten :)
Det är väldigt synd att du inte kan flyga hit och få en bit av min kaka ;) för den blev faktiskt himla god ... får jag härmed stolt meddela :)

Lambergsfrua sa...

Tack för ditt svar hos mig :)
Varm kram!

Helene sa...

Ja vad mycket man har i sin väska egentligen = ))
Men man har ju "bra att ha saker" med sig...ALLTID = ))
Kram Helene.

♥ Carina ♥ sa...

En massa "bra-ha-saker" :)
Kvitton t.ex. det kan man ju behöva. Jag her nog flera stycken i min börs när jag tänker efter :)
Kram

Miniryggsäck söderut sa...

I min miniryggsäck trycker jag ner det mesta!
Vad vore livet utan denna tingest...mycket svårare.
Fy för handväskor som bara är ivägen!

Idag snö...helt enkelt för deppigt
och det ska komma mer. Jag längtar till varmare trakter där mitt blodomlopp får tina upp. Nu går det väldigt trögt med cirkulationen,ett varv tar flera timmar!
Hur långsamt flyter ditt?

AnnaKK sa...

Idag har kompaktkameran legat i väskan. Och varenda gång jag har skullat (så heter det inte - det heter väl skolat, men det låter så otroligt gammaldags och mossigt så jag kör med lite dialekt istället!!) betala i nån affär (har varit i 4-5 eller rent av 6 stycken!!) så har jag hållt på att slita fram den istället för plånboken, som jag har fått ha i jackans innerficka eftersom väskan är för liten för både den och kameran samtidigt... :-)