05 november 2010

Fast i Mårbacka!

Det var en väldigt bra dag att åka dit på! Soligt, torrt på vägarna och ingen snö!
Mycket hantverk fanns det att se. Många saker är väldigt fina...och dyra. Angoraullstrumpor fanns det! Men jag köpte inga. Liiiite för dyra tyckte jag...Fast det var kallt i ladorna..så vi gick snart till cafét och fikade!
Blå himmel över Mårbacka!
Inne i ladan (som var enorm) fanns det mycket att se. Snygga takbjälkar t.ex. ;) Och godis. Som man kunde provsmaka på. Och det gjorde vi..
Ute var det vackert också, med frosten som kanderade bladen. Inne kunde man köpa kanderade äpplen, men det gjorde jag inte heller..
Söta små getter ute i hagen. Hmm...fårpäls=cykelskydd...Man tänker inte på att pälsen suttit på ett sånt här litet djur från början. Nu köpte jag ju inget nytt cykelsadelsöverdrag HELLER! ;) Jag sliter på mitt gamla ett tag till!
Ja, då åker vi hem då..ska bara ta en bild först! Undrar varför det inte står några andra bilar runt oss? Men vi blev ditvinkade av en funktionär när vi kom! :)
Jösses! Att man kan fastna så i lera! The wheels goes round and around and..
Till slut kom det ett par funktionärer med en fyrhjuling och drog upp oss! (Med viss möda..) Stackars Guns framdäck blir nog aldrig sig själva igen.. :P
Här har vi äntligen kommit loss! Det blev ett lerspår efter bilen ända till Karlstad sen...nä..det blev det kanske inte, men vi var väldigt glada över att ha sluppit ur Selmas hårda grepp!

Dagens andra ordspråk:
Bättre att vara ute på hal is och ha det glatt än att gå i lera och sörja!
(Hehe...passar bra idag)

4 kommentarer:

Susanne sa...

Svar: Det här sättet att tänka går förstås att applicera på vad man vill men eftersom jag får många förfrågningar om att skriva bloggtips så tog jag ett sånt exempel...

Härliga bilder och vilka pyttesmå pinnhorn ...haha...så sött!

Ha en skön fredagskväll!
Susanne

AnnaKK sa...

Go´kväll!

Ordspråket satt som ett plask! :-D

Men bortsett från det lilla "missödet" så ser det då rakt inte ut att ha varit några lessamheter - och nu blev jag bara ännu mer sugen på att åka till Huseby. "Nordens största julmässa", såg jag att de kallade den i en annonsblaska som kom med posten häromdagen. Men det är nog inte säkert att det finns några små söta vita getabockar där... :-)

Det stod om vägglöss i vår lokaltidning idag, plus bild på en vältuggad arm... Hua!! http://www.nsk.se/article/20101104/HASSLEHOLM/711049871/1125/*/vagglossen-blir-allt-vanligare-i-ostra-skane

mimmi sa...

Det var en väldigt intressant dag du verkar ha haft :) Men som en film heter .. Vi hade i alla fall tur med vädret :) det hade ni ju också . Det finns mycket fint att kolla på när man är på jul marknad .men det är så himla dyrt så jag köper nästan aldrig något när jag är på en ..vilket är en gång vart tredje år :)

AnnaKK sa...

Go´morron!

Håller du på att utforska Elements ännu?? Isåfall bara måste du ju testa att göra en animering också! :-) Jag trodde det var krångligt, men det var egentligen hur lätt som helst - bara man visste HUR man skulle göra! Berättar gärna om du är intresserad!!! :-)