05 november 2010

Mot Mårbacka!

Solen stiger upp över grantopparna, men den orkar inte så högt innan den sakta dalar ner igen. Men det verkar bli sol i några dagar nu enligt väderrapporten. Tyvärr innebär det ju vid den här årstiden att det också är kallt, vilket jag inte tycker är trevligt. Brrrr.... 

Idag bär det av till Mårbacka i Sunne, det är julmarknad där och även om jag inte är någon julfantast så är omgivningarna väldigt vackra och kanske kan man ryckas med lite i nån långdans mellan ladorna ;) Kanske sitter Selma Lagerlöf i ett fönster och tittar på... 

Förra gången jag var där så köpte jag en cykelsadelvärmare! Få se om jag hittar något skojigt i år också...långkalsonger i angoraull kanske? :D

Dagens citat:
Din klara sol går åter opp...
(Morgonpsalm av Johan Olof Wallin)

3 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Godmorgon !
Här i Södertälje har solen och stigt upp det är -0.2.Men stiger säker under dagen, frostigt ute,tur jag fyllde på talgbollar igår.
Den där Julmarknaden hade var kul att gå på.I Sunne har jag varit, det fanns en flygplats för privatplan där på -60talet.Var med min Pappa när han skulle köpa ny Ford utav Harry Est,då bodde jag i Vetlanda, tror jag berättat det förut har jag inte det.
Och säkert tror jag att Selma sitter där och ser vad som sker.

Jag har mött de från andra sidan några gånger.Hur naturligt som helst.
Kan Du utnyttja rövarspråket något om dagarna. Hihihi
Var det foffinontott, som Kalle Blomkvist utövade

Ha en underbar Fredag,Lördag o.Söndag ifall vi inte ses i bloggarnas eget landet runt.

AnnaKK sa...

Åh, Mårbacka måste ju vara ett alldeles utmärkt ställe för en julmarknad. :-) Det ska vara en sådan (eller mässa, kallas det nog) på Huseby Bruk från och med i morgon och över nästa helg också, och den funderar jag lite grann på att besöka en dag i början av nästa vecka - om vädret är okej. Massor av uställare och en jättemysig kringmiljö.

Så hittar du inga angora-kallingar, så kan jag se om de möjligtvis har några tovade där!? ;-)

mammakero sa...

Vilken härlig bild!! I svartvit var den perfekt!