03 november 2010

Regntunga skyar

Ja, så här började dagen:
Min Törnrosas kjortel blommar än! Vilken tålig blomma! Sån måste jag ha till sommaren också. Jag har tagit in lite skott, få se om de överlever..

 Regn, regn, alltså. Och det har verkligen inte slutat än! Men jag trotsade vädrets makter och klädde på mig grodmansdräkt (nästan) och gick klafsade ut i skogen. Utan kamera! För när det regnar så som det gör idag är det ingen idé att gå och försöka hitta bra motiv. Jag såg en hel del trattisar som skulle gått att plocka om man velat ;) Nu gjorde jag inte det.. Stövlar var det tur att jag hade för bitvis var stigen en å...Men det är härligt att gå i skogen och andas in lite blöt klorofyll. :)
Sen är det skönt att komma hem också...man kan äta frukost i vardagsrummet i brist på köksbord! Mysigt det med. Fast jag ser inte att lösa korsord bara ;) Nåja, det får jag väl överleva ett tag. Jag kan ju sitta i soffan och lösa..
Min gamla soffa får hänga med ett tag till. Den ser inte klok ut under överkastet som jag har på. En sån där skai-soffa från 80-talet. Men den är mjuk och skön att sitta i (och att sova i) så den blir kvar som sagt!

Dagens ordspråk:
Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder!
(Vet inte vem...men troligtvis någon dagistant.. ;)

4 kommentarer:

Blåsteva? sa...

Vaknade till storm!

Hej sa Petronella ifrån Plaskeby det är tid att fälla upp sitt paraply eller varför inte ta en tripp till Kanarieöarna med sol och +25 i luften!

mimmi sa...

Fy tusan vilket väder -- idag också ... nu vet man inte vad man skall hitta på att göra idag ... ju först skall vi iväg och hämta ut ett objektiv som gubben har beställt .ett sånt som jag har ..men sen får man se vad man kan hitta på i detta ruskiga tråkiga väder.
Din 1 bild gillade jag :) och din andra bild .. jag har ett svagt minna av att jag har suttit vid det bordet en gång ;)

AnnaKK sa...

Rätt som det regnar så kommer det en skur... <:-)

Bilden med de tre mindre fotona i, gör trots allt regnet en viss rättvisa. Det KAN vara vackert - med rätt inramning! :-)

Och ditt frukostbord denna dag ser mycket inbjudande ut!

Dagens citat däremot... Påminner mej bara om att jag inte äger några ordentliga regnkläder. Och inte heller något paraply som är tillräckligt stort för fotopromenader i spöregn... Men en flock normalstora paraplyer ingår i mitt bohag! :-)

Tegner 5 sa...

Visitor 2374 ifrån Lugnet väntar på en ny torsdagsblogg.....spänningen stiger, tänk om du blivit bortförd av Big-foot?????? Hjälp!