19 november 2010

Höjdrädda fåglar?

DSC01188
Dom är inte höjdrädda av sig..kråkorna och kajorna i björken utanför. Nej, allra högst upp ska de sitta!
Jag har varit en liten sväng på Ikea idag! Och det var inte så mycket folk som jag hade befarat..jag fick köpt en sån där slang att ha sladdar i! Det blir ju lite sladdtrassel vid tv:n och datorn…men nu är det ordnat lite snyggare. Så fort jag har köpt en ny “damhammare” också så ska jag fortsätta spika kabel…den vi har väger ton! (Jaja..det är väl meningen så det ska “bonka” ordentligt när man spikar..men jag kommer inte åt nere vid golvet med den. Och så är den ju så tung för mina händer. Nej, en nätt liten sak ska jag köpa.

Mer nytillskott: En plasthylla på hjul som man kan ha i badduschrummet. :) Det går framåt så sakteliga här..Och gamla lägenheten är besiktigad och klar. Inga anmärkningar på städning eller något annat. Inte ryckte vaktmästaren bort spisvreden heller ;) Han frågade bara om jag städat bakom spisen! Och det hade jag ju förstås. För några veckor sen svarade jag sanningsenligt. Och det nöjde han sig med. :) Men jag har inte lämnat nycklarna än, måste kolla posten idag och på måndag. Den kommer ju inte så tidigt här precis..typ 16.00 om man har tur…

Dagens ordspråk:
Själv är bäste dräng!

3 kommentarer:

soffie sa...

tur de ej är höjdrädda:)
jag har små pippir här som äter på en talgboll jag hängt vid mitt köksfönster å jisses va de slåss ibland för att få plats att äta;!
skönt att städningen blev godkänd
ha en goo kväll i kylan!

mimmi sa...

Det var en bra bovärd :)
Den vi hade .. han flyttade ut allt och kröp på knä bakom badkaret för att se om man verkligen hade städat ordentligt där ..och det hade jag ju förstås .. som tur var ... det blev kollat mellan fönster och allt .. så det var en väldigt nitisk bovärd vi hade när vi flyttade sist.. båda på gott och ont förstås :)
Ja det är gott med den mjukglass på IKEA och framför allt.den var ju billig ..kostade bara 5 kr och det var den absolut värt:)

Anonym sa...

Va skönt att besiktningen gick igenom. Men det är klart att du städat ordentligt=)

Har du hittat nån "Dam"-hammare ännu?
Om inte kan du får låna min.

Nu sitter jag här och är jätte jätte hungrig, maken skalar räkor för fullt, det ska bli smarriga räkmackor och vitt vin.

Ha det gott ikväll kramen Ninni