07 november 2010

Snart flytt!

Nu börjar det synas att vi ska flytta snart..

*en imaginär bild på ett knökefullt kök med kartonger och kassar överallt*

Jag har också städat en del köksluckor. Man städar ju inte så himla noga när man bara "bor". Visst torkas de av ibland, men nog borde man låtsas att man ska flytta ibland bara för att få det städat. Men jag hoppas att hon som bor i trean nu håller på att städa lika mycket. Det var inte så värst bra städat när vi flyttade in här för fyra år sen minsann...

Och jag glömmer aldrig när vi flyttade ifrån vår förra lägenhet, när vaktmästaren kom och inspekterade. Han gick runt och skrev i ett block...och tittade i kylen och på spisen...och DROG LOSS ett av spisvreden! "Ni har inte städat bakom här"! (Bakom vredet alltså)

Mjahe..sa jag..jag visste inte ens att det GICK att ta loss dom där :S. Här i denna lägenheten har jag inte vågat prova...tänk om det inte går egentligen och man lyckas rycka loss en så den går sönder..hmm..knepigt det där, vad man ska städa och inte vid en flytt...

Men jag ser fram emot att snart få komma ut ur garderoben! ;)

Jag har också varit och provlegat sängar...jösses...inte så lätt att bestämma oss mig där. Men jag tror att jag har bestämt oss mig. Det är i alla fall jag som bestämmer, sambon är måttligt road av alla inköp över huvud taget (om det inte gäller musik) ;) 
Prinsessan på ärten hade det inte lätt...jag är lite likadan. Känner minsta korn.. ;) Men nu jä...ska det bli skönt att sova! Men det är några veckors leveranstid :(

6 kommentarer:

Ulla sa...

Det var en bra tanke det där med att man borde låtsas att man ska flytta lite oftare. Jag brukar försöka att städa så där lite extra kring jultiden, men jag har aldrig hört talas om att man kan städa bakom ugnsvredet. Ja, ja alltid lär man sig något nytt. Ha en go söndagkväll!

AnnaKK sa...

Ibland är väl såna där städinspektörer rent övernitiska!? Man kan ju undra hur dom har det själva hemma sej! >:-I Jag som städar "proffessionellt" (det lät nåt det! Garv!!!) är måttligt road av att ägna fritiden åt samma syssla, så det blir sällan några såna där riktiga storstädningar gjorda här hemma... Men det skulle ju säkert behövas, förstås! <:-) Men det får bli när (OM!!!) jag flyttar nångång!! ;-)

soffie sa...

jobbigt att flytta men guu va bra man får rensat både här å där,men städa är inge kul man kan ju alltid använda städfolk fast det kostar ju såklart en del,
va gött med en ny å större säng,
kram

Lambergsfrua sa...

Att flytta är jobbigt men positivt - man tvingas rensa ur överallt, i skåp, i lådor, i källare och på vind. Jag är säker på att ni kommer att trivas i ert nya boende också. En god vän till oss flyttade några gånger och hävdade bestämt att man tar trivseln med sig dit man kommer.
vet inte om du går tillbaka och läser svaren på kommentarerna, så jag skriver här också.
"Tåg-Per" är vår närmaste granne här i huset och när vi stöter ihop pratar vi en hel del om ditten och datten och gärna om tåg då förstås. Jag vet att han är otroligt intresserad. MiML:s intresse för tåg är nog inte lika starkt. Han läser gärna gamla tidtabeller(kommunikationstabellen)
men han memorerar dem inte. Det har jag för mig att Per gör.
Sov gott och ha en fin dag i morgon!
Varma kramar!

mimmi sa...

Ju tack .. sånt känner man till .. Jag har ju flyttat 6 gånger på två år .. ..ja inte de sista två åren för då har jag bott här vart jag är nu ..men innan .. fy tusan . och på våxnäs .. där var det en som var så nitisk med att kolla städningen .
Snart är allt detta ett minne blot ;)

http://hannaskrypin.se sa...

Jag städade inte bakom några vred när vi flyttade.... Men som sagt, låtsas att man flyttstädar är nog bra för att få riktigt rent.