20 november 2010

Lördagmorgon på Bellevue

P1050311
Nu är det inte lika grönt och fint ute som för några dagar sen. Det har snöat. Det är en väldig fågeltrafik förbi vår balkong. Kråkorna och kajorna viner förbi när de är på inflygning till björken. När det blir lite varmare (eller så får jag ta på mig varma kläder) så ska jag försöka fota dom i flykten. Det borde funka bra att sitta och lurpassa på balkongen! :D 
P1050316 
Köket. Nu är det bara några kartonger kvar att packa upp, sen väntar “den stora omorganisationen” i alla köksskåp. Sambon är bra på att organisera, så jag ska bara säga vad jag vill ha var, ungefär och släppa lös honom i köket sen :) Ett köksbord och stolar fattas också…men det kommer väl snart hoppas jag. Vi ska få ett mindre än det vi hade förut. För det är inget stort kök. Men ljust och fint och nykaklat!

Dagens ordspråk:
Min dräng hade också en dräng och båda voro de lata!
(Svenskt ordspråk)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att ni är på plats nu..ja ett köksbord kan vara bra att ha=)

Ha det så kul i köksstöket..kramen Ninni

Fröken M sa...

Härligt att få pyssla och grejja i nya lyan :) Hoppas ni får en toppen helg ! kram

jennifer sa...

ser fram emot din bild på fågeltrafiken sen!

AnnaKK sa...

Hej-Hej! :-)

Köket ser nästan lika dant ut som det i dotterns lägenhet, noterar jag. Fast hon har en äldre skåpsinredning, troligen från 50-talet. (Man öppnar inte överskåpen med dörrar, utan skjuter luckorna hit och dit sidledes istället... Och så är de djupare ju högre upp man kommer i dem, eller vad jag ska säga).

Kråkjakten från balkongen ser jag med spänning fram emot! :-D

Flyttade du med Törnrosas kjortel, förresten??

♥ Carina ♥ sa...

Man måste nog vara en skicklig papparazzi om man ska hinna fånga dom i flykten :)
Skönt att det mesta har kommit på plats i den nya lyan.
Kramen

soffie sa...

va fint du har det ,jisses va snö det kommit idag!
kram

mimmi sa...

Gott att det börjar närma sig slutet nu :) och att det ser ut som en bebodd lägenhet :)
Jag kan ju misstänka att till våren så kommer du nog att använda den balkong ganska mycket ;)