27 mars 2011

Blott en svan..

Naturligtvis så har jag översatt en del av vad fåglarna sa där vid sjön!  
 Här är det en s.k. blottarsvan, ej att förväxlas med den vanliga sångsvanen eller knölsvanen! Fast att det är en riktig knöl tycks hon där ute i vattnet tycka...
 Ja, några som är mindre glada över alla tranors ankomst torde vara grodor och andra smådjur i träsket...
Vi hade hört att det fanns en del tranor redan vid Väse, som ligger någon mil öster om Karlstad. Som tur var såg vi inte några där, för då hade vi ju kunnat stanna där bara, hihi. Det fanns en hel del gäss och andra fåglar därute på fälten, men inga tranor just då. Men denna folkskygga fågel flög nog vidare! Jag förstår honom. Eller henne.

Idag vaknade jag klockan sex och då kändes det bra att ställa om klockan till sju direkt! Men till kvällen är jag väl ännu tröttare än vanligt, det tar ju ett tag innan man vänjer sig vid sommartiden.  

12 kommentarer:

Södersen sa...

Vilken tur att du håller tiden!
Det hade jag precis glömt....därför är min tid nu omställd när du i din blogg påmint om att STÄLLA UT sommarmöblerna.
Nu är klockan 9.15. inte som för en stund sen 8.14. Oj, va tiden rusar iväg, hihi!!

Ha en solig söndag med ditt objektiv, kanske får du se någon flygande matta?!

Anonym sa...

Hahahaha blottarsvan..tänkte detsamma direkt jag såg bilden=)

Hur långt är det att åka till Hornborgarsjön??
Mäktigt med alla fåglar!

Ha en skööön söndag, kram Ninni

Joo då jag har ställt om alla klockor, fast under protest!

♥ Carina ♥ sa...

Den här förmiddagen har gått fort. Jag gillar inte riktigt att vi tappat en timme ;)
Det måste vara något speciellt att besöka Hornborgarsjön och se alla dessa fåglar. Är det ett himla oväsen där eller?

Sv: ja, vänta högvatten gör man när byxbenen är för korta :)
Kram och ha en skön söndag!

K.E. sa...

första gången jag har skrattat så mycket åt ett foto,som det på blottar svanen... det var faktiskt skitbra,,,ha det!!

Lambvergsfrua sa...

Nu har jag njutit av alla dina fina foton på nya grannarna och alla vackra fåglar du såg på utflykten. Tack! Har dessutom haft roligt åt dina träffande kommentarer. Tack igen =)
Grattis till kjolfyndet. Ja, h´jag vet, nu kommenterar jag flera inlägg på samma ställe, men det får du ha överseende med.
Jag har skrivit en namnförklaring på min blogg - om Lamberget.
ha det gott!
Kram,

Anonym sa...

Var lycklig över att aldrig ha haft urinvägsinfektion.
Det gör för jäkligt ont..usch man har obehag i hela kroppen.

Har tappat räkningen på hur många gånger jag har haft det...men nu var det väldigt längesen.
Den bara kom som en blixt från klar himmel=)

Kram kram NINNI

Inanna sa...

haha den första bilden var verkligen klockren :) Pratbubblorna är verkligen jätteroliga!

Mimmi sa...

Ha ha .. du är för härlig :D
Man går alltid från din blogg med ett stort smil runt munnen :)
Härliga bilder från eran tur :)

soffie sa...

fniss:)
å himla tur att det ej va Tranor vid Väse för då skulle nog inte P kört oss längre;)
Va fina dina bilder är,
å idag när vi va i Mariebergsskogen såg vi först 4 svanar sen 6 som kom trumpetandes:)

bokrikedom sa...

Dina bilder är verkligen jättefina, och med dom roliga kommentarerna till så blir dom ju ännu bättre!

AnnaKK sa...

Ha-Ha! Som vanligt härliga pratbubblor. :-D Och poser!!!

Lusten att stiga upp vid femtiden i morse var inte stor, och hua vad MÖRKT det var... Men de ljusa kvällarna från och med nu är ju bara så-å-å underbara! :-)

mammakero sa...

HAHAHA!! Blottarsvanen är ju klockren! Och hon som han försöker impa på verkar mer snorkig som sticker näbben i vädret...
Härliga bilder!